לתרומות לחץ כאן

הפרת זכויות יוצרים – על מי התביעה?

שאלה:

שלום רב,
הסיפור של כזה:
גיסתי היא עו"ד, וביקשה ממני לבנות לה אתר. יש לי מחירים קבועים לבניית אתרים, אך היא ממש ביקשה שאוריד את המחיר, כי יש לה הצעות הרבה יותר זולות.. לא רציתי לריב איתה, ולמרות שלא כל כך רציתי להתעסק עם זה השתדלתי להתחשב ונתתי לה מחיר של פחות משליש של עלות בניית אתר סטנדרטית. גם זמן הבניה לקח יותר משנה, כל פעם שלחה מעט חומרים, מה שאומר שכמעט ולא היה לי בסופו של דבר רווח ביחס לכמות העבודה. בנוסף לזה, מאחר והיא בת משפחה לא היה לי נעים להחתים אותה על חוזה…

חלק מהעבודה הייתה להכניס חומרים. היא שלחה לי כתבות שונות שהיא פרסמה באתרים חיצוניים וביקשה ממני להוסיף. אני בתומי לקחתי את התמונה הראשית של אותה כתבה שהיא שלחה, הכנסתי אותה לאתר וקישרתי ממנה לכתבה באתר חיצוני.
לאחר שסיימתי את העבודה ביקשתי ממנה לעבור על כל האתר ולתת לי הערות, היא עברה עליו ואישרה אותו.

במצב רגיל אני אומרת שאין לי שום אחריות על תכנים עם זכויות יוצרים וכו', אבל כאן בגלל שלא היה חוזה ולא היה סדר, לא הגענו לזה..

מה שקרה זה שהגישו נגדה תביעה על תמונה שמקשרת לכתבה חיצונית בשל הפרת זכויות יוצרים, והיא אומרת שזו בעיה שלי ושאני צריכה לקחת את האחריות על כך…

מה דעת ההלכה על כך?

תשובה:

שלום וברכה,

לפי הלכה אין עלייך חובת תשלומים על התביעה שתבעו אותה. 

בהצלחה.

מקורות:

אין חובת תשלומים מכמה טעמים: 1. שאם הענישו אחד בגלל חברו אין חברו חייב לשלם, וכדברי השולחן ערוך (סימן קכח, ב) "מי שנתפס על חבירו, ולקחו עובדי כוכבים ממון בגלל חבירו,  אין חבירו חייב לשלם". וראה בפת"ש בשם החכם צבי שגם אם החבר אשם בעונש שקיבל החבר אין חברו חייב לשלם.

ב. כיון שהלקוח עבר על החומר והסכים על כל הנעשה, אין זה הטעיה, כיון שראה וקיבל את העבודה. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל