לתרומות לחץ כאן

יעוץ והכוונה

שאלה:

שלום לכבוד הרב!
אני למדתי בישב"ק ובישב"ג, טובים מאוד, נחשבתי לבחור חברותי מאוד, חכם ומצליחן, היה לי התמודדויות וניסיונות עם בנות….(בגלל היופי שהקב"ה חנן אותי), אבל עם קריאת מוסר והתייעצות הצלחתי להתגבר כמה שיכולתי, ברוך ה', התחתנתי, עם אישה טובה, ויש לנו זוגיות טובה מאוד, ממש שפע והצלחה בהכל ברוך ה'.
אני אחרי החתונה הלכתי לכולל סדר א', ובסדר ב', למדתי באותו מקום במשך תקופה ארוכה, עד שהגיע הקורונה ושיבשה דברים, ואז למדתי את סדר ב' לייד הבית (לא ברישמי), זה מאוד קשה ללמוד ללא מסגרת רשמית, וללא חברותא סדר שלם, אפשר לומר שהספקתי המון חומר, ושהרגשתי טוב וסיפוק, עכשיו אני בצומת דרכים קשה לי מאוד החצי יום שם וחצי יום שם, וחצי יום אם מסגרת וחצי יום בלי, (העניין של החברותא זה עדיפות שלי, אני אוהב חצי חצי), העניין הוא שאין לי אומץ לקפוץ לים הכוללים וללכת לכולל מסודר שתי סדורים, א. היות ואני נמצא בעיר שלא מכיר כמעט אף אחד.
ב. אין לי אומץ בכללי להתחיל משהו חדש ולבד.
ג. אני כן אוהב להיות קצת משוחרר, אבל, אדם חייב מסגרת, ויש לי את רצון הרגש ורצון הסכל.
בגלל כל זה אני לא יודע מה לעשות, לא יודע איך לקבל אומץ וכו', או שבכלל טוב לי לאת אתה להיות רשום סדר אחד, והסדר השני להיות בחברת אנשים הלומדים אבל לא רשום, ולאט לאט אני ימצא בכיף שלי מסגרת לב', אשמח ליעוץ, אני ממש מתלבט, ואין לי עם מי להתייעץ,מרוב שכולם אוחזים ממני, לא נעים לי לפנות..אולי זה גאווה..אבל זה המציאות שלי כרגע.
סליחה על האריכות, אבל זה עניין של עתיד של לימוד תורה, של המשך בנית הביית שרציתי מאוד לבנות ביית שעושה את רצון ה', חרף כל הניסיונות שעברתי.
אשמח לתשובה שתעזור לי להתקדם.
תודה רבה רבה, וה' ישלם לכם בכפל כפליים.

תשובה:

שלום וברכה

אני לא באמת מכיר אותך כדי לייעץ, אבל באופן רגיל לאדם שמסוגל ללמוד היטב, תמיד טוב מסגרת טובה ואיכותית ולא ללמוד לבד. זה טוב יותר הן מהבחינה הלימודית, הם מבחינת הנפש, החיבור למקום, הקשרים החברתיים, הקביעות והסדר. זה בונה את האישיות, מקדם בלימוד וכו' וזה הכי טוב. אבל מסגרת שתהיה טובה בלימוד והכי חשוב מתאימה ונוחה לך חברתית. שתהיה בתוך חברה בונה. לא מקום לבילוי שגורם נסיגה בלימוד, אלא מקום של לימוד, אבל מקום שנעים להיות בו, זה חשוב מאוד. מקום טוב בלימוד אבל ללא נעימות, זה לא טוב לנפש.

תעשה חושבים אם יש לך כזה דבר [שווה להשקיע נסיעות במידת האפשר מבחינת הבית והילדים וכו'].

בהצלחה רבה מאוד.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. זה השואל.
    תודה על התשובה, רק רציתי לשאול, כדאי לעשות את מה שהרב אומר, עם חברותא שאני מכיר, או יחפש (עם יש מישהו שאני מכיר שמחפש). או לקפוץ ולחפש כולל שאני לא מכיר אף אחד, ולהתחיל עם חברותא שאני לא הכרתי קודם, (זאת למרות שקשה לי ההתחלות האלו מאוד מאוד, ומעדיף משהו מוכר ובטוח)??

  2. אם יש לך מישהו טוב מוכר לחפש איתו זה בודאי יותר נעים, אבל אם אין, תקפוץ למים, אבל תברר טוב על המקום אליו אתה הולך!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל