לתרומות לחץ כאן

עבודה בצילום רנטגן בחדר ניתוח

שאלה:

שלום רב,
קראתי שבפרשת נח. מוזכר שלאדם אסור לעבוד בעבודה שהיא מסוכנת, אלא אם זה אדם שהוא עני ואין לו ברירה. ואדם שיש לו ברירה זאת אומרת יכול לבחור עבודה אחרת עדיף שיבחר אם אני מבין נכון?
השאלה שלי היא כזאת כמעט תמיד אפשר לבחור עבודה אחרת שהיא מכניסה פחות כסף אבל יותר בטוחה. למה אני שואל זאת? אני אדם שהשכלתי היא אח מוסמך בעל תואר בתחום. אותי מושך תחום החדרי ניתוח מאשר תחומים אחרים בתוך המקצוע בתחום הזה ספציפי, מרוויחים יותר כסף אבל זאת לא הסיבה שאני מעדיף את התחום הזה, לא שיותר כסף זה מזיק אבל אני מתחבר אישית יותר לתחום הזה. אני קצת אסביר כאח בחדר ניתוח יש ניתוחים שעושים בהם הדמיה באמצעות רנטגן לעצמות, ברגים וכדי לדייק את הפעולה בזמן הניתוח, הצוות אינו יכול לצאת מן הניתוח לחדר אחר והוא לובש מיגון מעופרת לגוף ולעזור הצוואר, אך יש אזורים שאינם מוגנים ומה גם המיגון עוזר אך כמובן לא מקנה הגנה מלאה לצוות למנתחים ולאחים בחדר ניתוח. אדם בחר ניתוח נחשף הרבה יותר מאדם ממוצע לקרינה ואולי גם מצוותים אחרים שעובדים במחלקות אחרות כמו כרורגית ילדים וכו.
הקרינה יכולה חלילה לגרום לנזק בעתיד ולנזק מסוכן כי לכולם ידועה הסכנה של קרינה ואולי גם להסתיים במוות מוקדם, ויכולה שגם לא לגרום נזק כי אף אחד לא יודע מה יקרה, כי אני מאמין שיש עובדי קרינה שחיים רגיל ולא חולים. מה שאני רוצה לשאול כי אני ממש לא בקיא בתחום, האם אני יכול לבחור את התחום הספציפי הזה לעבודה? האם זאת נקראת עבודה מסוכנת? האם חלילה יש לי דין של מתאבד במקרה ואני בתחום הזה. כי עבדוה כאח היא גם משמרות וידוע שעבודת משמרות היא גם לא בריאה על אחת כמה וכמה בתחום עם קרינה מסוימת ויש לחצים בחיים כמו לכל אדם אז אשמח לשמוע את דעתכם?
תודה מראש על העזרה ושבת שלום

תשובה:

ככל שאתה מקםיד על המיגון כפי קבעו מומחים לדבר, אין חשש ואתה יכול לעסוק במלאכת קודש זו.

ברכה והצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל