לתרומות לחץ כאן

שמיעת שירה בפה בתשעת הימים לצורך מצוה

שאלה:

אני רגיל כל השנה שאני כותב חידושי תורה לשמוע ברקע מוזיקה, וזה מאד עוזר לי להתרכז ולכתוב. שאלתי האם בתשעת הימים מותר לי לצורך זה לשמוע רק שירה בפה [היינו אפילו לא ווקאלי שעושים בפה קולות כעין כלי נגינה וכד', אלא יש לפעמים ווקאלי שהוא ממש רק שמיעת קול השירה עצמנ ללא לווי]

תשובה:

שלום וברכה

ראוי להחמיר.

מקורות:

לגבי שירה בפה: יש שהחמירו בשירה בפה לבד בתשעת הימים, כמובא מתרומת הדשן ויוסף אומץ, וראה מקור חיים לחוות יאיר סי’ תקנא סעי’ א. אולם ראה שבט הקהתי ח”א סי’ קפט שבשירי דבקות בזמן שיעור וכדומה יש להקל, כמו כן דעת הגר”ע יוסף שאין להחמיר בענין זה כלל, ולא אסרו אלא בכלי נגינה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ייש"כ על התשובה.
    עיינתי בשבט הקהתי בפנים [זה נמצא בסימן קס"ט ולא קפ"ט] ונראה שרק במקום שהשירה היא חלק מהלימוד יש להקל [הביא שם קרא דשונה בלא זמרה וכו'] אבל בשאלה שלי זה יותר חמור, כי אני שומע את זה כשיר רקע. וגם אני לא שומע לצורך דבקות וכד' [למרות שלפעמים זה גורם] אלא כי כך יותר קל לי ללמוד.

    אולם אני חשבתי להתיר גם מצד "לצורך מצוה" שמקל על הלימוד, וכמו שירה בפה בסעודת מצוה. וגם מצד שגם בכל השנה כולה שאסור שירה [ולדעת הרמב"ם אפילו שירה בפה] מבואר בגמ' בסוטה דף מ"ח ד"זמרא דנגדי" – היינו מושכי ספינות מותר. ומבואר שם כי אינו להנאה אלא רק לזרזם במלאכתם. ולכן ע"פ זה אני מקל לעצמי כל השנה בזמן הלימוד לשמוע מוזיקה כי הוי שירה דנגדי שריא גם אם נפסוק ששירה אסורה כל השנה [אפילו לא בבית המשתה]
    וא"כ חשבתי שגם בתשעת הימים עכ"פ שירא דנגדי לא נאסרה.
    מה דעת הרבנים שליט"א?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל