לתרומות לחץ כאן

אין אדם יוצא מן העולם וחצי תאוותו בידו

שאלה:

אמרו במדרש (קהלת רבה א', ל"ד): "אין אדם יוצא מן העולם וחצי תאוותו בידו: מי שיש לו מנה, רוצה מאתיים. יש לו מאתיים, רוצה ארבע מאות". על פי המדרש משמע שאין לאדם חצי תאוותו , ואילו מהדוגמא משמע שאכן יש לו חצי חצי תאווה , כי אם יש לו מאה והוא רוצה מאתיים אז יש לו חצי תאוותו בידו . אולי אפשר לפרש שהכוונה שמי שיש לו מאה רוצה מאתיים, כלומר עוד מאתיים , בנוסף למאה שיש לו . ואז יוצא שיש לו מאה והוא רוצה עוד מאתיים , כלומר שיהיה לו שלוש מאות , ויוצא שאין לו חצי תאוותו בידו.

תשובה:

שלום וברכה

המהר"ם שיף שואל כבר את הקושיא [מסתמא עוד שואלים ומתרצים תירוצים שונים אבל זה מה שראיתי עכשיו], ומיישב שאותו חצי שיש בידו אינו נחשב לו לכלום, וכל מעייניו נתונים רק בחצי החסר, כך שלמעשה מבחינת התחושה שלו אפילו חצי אין לו…

שנדע רק טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל