לתרומות לחץ כאן

התחיבות לתקופה שגוררת קנס במקרה ביטול ההתחיבות

שאלה:

שלום רב התחלתי לעבוד לפני כ-6 חודשים כאשר בחוזה התחייבתי לשנתיים וחצי ובמקרה בו אני מתפטרת לפני אני משלמת 30 אלף שח עקב רכישת הניסיון, רציתי לדעת האם מחויבות זו תקפה כאשר לא חתמתי עליה (ובחוזה כתוב שהסכמים בעל פה לא נחשבים) הסיבה לרצוני לעזוב- זמן ההגעה ארוך יותר משחשבתי : שעה וחצי ולא שעה כפי שהיה נראה שיקח (כלומר: 3 שעות נסיעה מינימום כל פעם)
זה מאד דחוף לי, תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה,

חוזה שלא חתום על ידי המתחייב לא מחייב כספית, למרות שהעובד ידע מהחוזה, לא ניתן לחייב כסף אם לא התחייב בפירוש. ראה נימוקים.

בהצלחה.

נימוקים:

במקומות שמחתימים את כל העובדים על חוזה של ויתור זכויות של העובד, ועובד אחד התחמק מלחתום או ששכחו להחתים אותו, ואותו עובד יודע שכולם חותמים, אותו עובד מחויב לכל הנאמר בחוזה, כיון שיודע שכך הוא כללי המקום וע"ד כן נכנס לעבוד. אמנם דין זה נאמר דוקא לגבי ויתור זכויות העובד, שהעובד יודע שאין זכויות מסויימות במקום לכן מוותר עליהם גם אם בפועל לא חתם. אמנם לגבי התחיבות כספית או קנסות, לא שייך לומר אדעתא דהכי נכנס לעבוד, וכל עוד אין התחיבות ממשית בחתימת ידו לא ניתן לחייב על כך. ולכן אין התחיבות לשלם קנס או תשלום לימודים כאשר העובד עזב את העבודה בתוך זמן העבודה, היות ולא חתם להתחייב לשלם על כך.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל