לתרומות לחץ כאן

רשלנות שלא שילמו חשבון טלפון שגרם להוצאות רבות על מי מוטל התשלום

שאלה:

שלום וברכה
ברצוני להפנות שאלה כדלהלן:
אבא שלי קנה דירה בארץ ואחייני הנשוי גר בתוכה. אני משלם את החשבונות של אבי דרך כרטיס אשראי הרשום על שמי. היה לי הוראת קבע של חברת תקשורת פלונית ששולמה באמצעות כרטיס זה. בשלב מסוים הציעו לי בבנק להחליף כרטיס זה לכרטיס בינלאומי והסכמתי ברצון. הבעיה היא שהוראת קבע לחברה הנ"ל לא עודכנה על הכרטיס החדש. בבנק אמרו לי לאחר מכן שהייתי צריך לתת הוראה מפורשת בנידון ולא נתתי (בשעת מעשה לא אמרו לי שאני צריך לתת הוראה מפורשת וחשבתי שזה ייעשה מעצמו אבל לא משנה…).
יצא שהמשכנו לצרוך שיחות בלי לשלם לאותה חברה. החברה התקשרה לבית הוריי ואמרה לאחיינית שלי הגרה שם שיש בעיה עם כרטיס האשראי ויצטרכו לנתק אם לא יסדרו את הבעיה, והיא אמרה להם שאני בעל הכרטיס ושייצרו קשר איתי ונתנה להם את מספר הטלפון שלי (ההסכם הוא על שם אבי ולא על שמי ולכן לא היה להם את הטלפון שלי). אולי ניסו להתקשר אליי, אבל בפועל לא קיבלתי שום טלפון…
בשלב מסוים החברה ביטלה את החוזה עקב אי תשלום החוב, והשיחות עברו לטיפולה של חברה אחרת שבהעדר הסכם נאות גבתה מחיר גבוה על כל דקת שיחה (מדובר בשיחות לחו"ל). בפועל מי שהתקשר היו האחיין והאחיינית שהתקשרו לחו"ל בלי לדעת שאכן החוזה בוטל. הגיעו חשבונות מנופחים לבית הוריי אך הם לא פתחו אותם כי לא קיבלו הוראה מפורשת מאבי לפתוח את החשבונות. הם הגיעו גם בתקופה שבה שהה אבי בביתו בתקופת החגים ולטענתם גם הוא לא פתח אותם, כי היינו רגילים לחשבון צנוע כל חודש. גם אני לא הסתכלתי על החשבונות למרות שהיה לי דרך לעשות זאת דרך המענה הממוחשב של הבנק. בסופו של דבר התגלה העניין על ידי, אך העסק כבר עלה בינתיים לסכום של 11000 ₪!
אבי רוצה לדעת על מי מוטל חובת התשלום.
בתודה ובברכה

תשובה
אם הדוד ששילם את החשבונות בשליחות הסבא שהוא בעל הדירה ללא שקיבל תשלום נוסף מעבר למה שהוציא, מה שלא בדק שהוראת קבע עברה לכרטיס החדש, אין מחייב אותו באחריות על ביטול החוזה. ועל כן הסבא שהוא בעל חשבון הטלפון צריך לשלם את כל חשבונות הטלפון כיון שהחוב על שמו והוא אחראי כלפי החברה לשלם.
אומנם מן הישרות ומידת חסידות כיון שהאחינים השתמשו בטלפון ונהנו שישלמו לפנים משורת הדין לבעל קו הטלפון את היזקו ובפרט שיש להם אחריות מסוימת ששמעו שיש בעיה עם התשלום ולא דיוחו לבעל הכרטיס אלא סמכו על החברה, ומן הראוי היה שיודיעו גם לבעל הכרטיס שיש בעיה בתשלום.

 הרבנים המשיבים :גבריאל לומברד אשר דזימיטרובסקי אברהם בוטרמן

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל