שאלה:
שלום לכבוד הרבנים!
ממשמעות הרמב"ם והשו"ע בעניין תלמוד תורה יוצא שכל איש מישראל צריך לקבוע עיתים. האם החיוב חל גם הבני ישיבות? כלומר אעפ"י שיש את הסדרים ללימוד מ"מ יוצא שמידי פעם לא מתחילים/מסיימים כל יום באותו הזמן, ולכן אולי ראוי להגדיר זמן?
2.קביעת העיתים מוגדרת בתור "שעת הלימוד"-כלומר זמן קבוע (מ6 עד 7 כל יום) או כמות חומר- הספק יומי (כגון דף יומי)?
תשובה:
שלום רב
מסתבר שקביעות עיתים אין פירושה דוקא מדקה מסוימת עד דקה מסוימת, כאשר יש לאדם סדר קבוע, גם אם שעת ההתחלה והסיום היא "בערך" זה קביעות עיתים. בפרט בבן ישיבה שבעצם כל יומו סובב סביב הלימוד ואין לך קביעות גדולה מזו שהוא קובע את כל חייו ללימוד תורה ולא רק עת מסוימת…
לדעתי לקבוע ללמוד דף היומי כשאין לזה שעה מוגדרת זה לא קביעות עיתים, כיון שזה עצמו שאין לכך שעה מוגדרת מעמיד את כל ההחלטה הזו בסיכון גבוה…
תזכו להרבות לימוד כל ימיכם!
שלום כבוד הרב!
האם קביעת עיתים לתורה זה כמות ש"ח לימוד תורה (נגיד דף יומי) או זמן (נגיד שעה ביום ) או שהשעה הזאת חייבת להיות קבוע (נגיד 8-9) והאם זה חייב להיות לימוד קבוע או שאפשר ללמוד לפעמים הלכה לפעמים מוסר וכו'
תודה רבה
העיקר זה הזמן, אבל לשם היעילות וקיום המצוה שיהיו דברי תורה מחודדים בפיך צריך סדר קבוע של לימוד מסויים עם חזרת ושינון וכו' בהבנה.
השאר תגובה