לתרומות לחץ כאן

שיעור תורה או חנוכת בית

שאלה:

היי כבוד הרב בן דוד של בעלי הזמין אותנו לחנוכת בית באותה השעה שיש לבעלי שיעור תורה ( שהוא קבוע בימי שני )ואחת הסיבות שהוא הזמין אותו זה כי חסר לו מניין והחנוכת בית במקום רחוק.
בעלי מעדיף ללכת לחנוכת בית ( כי זה חד פעמי ) ואני העדפתי שהוא ילך לפחות שעה לשיעור ויותר מאוחר לחנוכת בית ..
והוא העדיף בסוף לוותר על החנוכת בית בבאסה וללכת לשיעור כי קשה לו לחלק את עצמו ל 2 דברים ,מה עליי לעשות בעניין זה ? מצד שני זה המשפחה שלו ומצד שני זה שיעור תורה .. מה כבוד הרב היה מייעץ לנו

תשובה:

שלום רב,

הסיטואציה הזו שאת קובעת עבורו מה עדיף השיעור תורה שלו או חנוכת הבית מעט בעייתית. השאלה צריכה להגיע ממנו. הדילמה שלו מובנת ולעניות דעתי אינך צריכה לכפות עליו את דעתך בעניין. כלומר, ברור לי שלא כפית עליו, אבל הרושם הוא שלא הותרת לו הרבה ברירה.

זה נכון שתלמוד תורה כנגד כולם. אבל מאידך ידוע שכל מצווה עוברת דוחה תלמוד תורה, משום שמטרת לימוד התורה היא לשמור ולעשות. לא אמרתי כמובן שהשתתפות בחנוכת הבית זוהי בהגדרה של מצווה עוברת גם אם אין בדיוק מנין מתוכנן. אבל את מבינה לבד שאם מישהו מהמשפחה הקרובה היה עובד חתונה או בר מצווה הוא היה הולך וכמובן ברצון שלך לגמרי למרות שהשאלה היא לכאורה זהה.  נכון, שיש אנשים יחידים שכל משפחתם יודעת שהשיעור לעולם לא מתבטל. אבל את יודעת בעצמך שרוב הציבור אינו כזה. אז מתי נחליט שזה בסדר ללכת ומתי לא? לכן לדעתי את צריכה לתת לבעלך את ההחלטה שיחליט לפי הרגשתו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל