לתרומות לחץ כאן

אדם יכול להביא על עצמו צרות במחשבה?

שלום אמרתם לגבי הפסוק את אשר יגורתי בה לי לו מפרשים אותו כך אבל הגמרא בברכות דף ס' שהיה אחד שאיתאנח אמר לו תרוצה שיבואו אלך יסורים? שנאמר כי פחד פחדתי ויאתני ואת אשר יגורתי בה לי. כי באמת זה כחה מה זאדם פוחד הוא מושך את זה אליו זה בה לו כמו שהרב שירי אומר בכול מיקרה הדבר קשור רק בדיברי העולם אדם ביגלל שהוא מפחד מאיזה הלכה כולשהיא שלא יהיה טוב זה לו משנה ביגלל הפחדים תלא יכול לשנות תתורה של ה' שמהיא אומרת כך זה ולא משנה כלום… כחה גם שאלתי וענה לי אחד המרצים בשיטה של הרב שירי.. בקיצור מה שאני אומר האים ביגלל שבאמת יש לכך מקור בש"ס זה יכול להיות נפקא מינה להלכה או שזה ביכלל לו קשור להלכה כלל ולכללי ההלכה סתם בכללי אני שואל. כאילו אים רבותינו לו אמרו חשש והוה אמינא כזאת בדיון ההילכתי אז לו שייך לישאול הודה ליתשובה בדבר זה שהבין טוב.תודה רבה ומודה לכם על הכול כול תשובה ותשובה.

תשובה:

שלום רב

שתי נקודות חשובות:

א. פשט הכתוב אינו נוגע למה שאדם מביא על עצמו, אלא שלמרות ההשתדלות יבוא על אדם מה שנגזר עליו או אופנים אחרים קצת, ראה כל הפרשנים באיוב פרק ג.

ב. בגמרא גם לא מדובר שאדם מביא על עצמו, אלא יש שם תוכחה לאדם שנאנח למרות שטוב לו, וזו בעצם כפיות טובה לקדוש ברוך הוא, טוב לך אז מה אתה נאנח?? עונשו של אדם כזה שיהיה לו על מה להאנח… אבל שוב זה לא נוגע לעניני הלכה, הלכה זו מציאות, היא לא משתנה עם המחשבות… זה פשוט וברור, אלא זה נושא של לא להיות כפוי טובה לקדוש ברוך הוא. הפרשנות של המאמן אליהו שירי היא סילוף של הגמרא, וחבל מאוד…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל