לתרומות לחץ כאן

איך מתקשרים לנשמת הנפטר?

לכבוד הרב שליט"א, שלום וברכה!
אנשים שמביאים תמונה של הנפטר ביום ההזכרה שלו. האם יש פה לאו שלא תלכו בחוקות הגויים.
תודה רבה

תשובה:

שלום רב

אינני יודע אם יש בזה חוקות הגוי, אינני מתמצא בחוקותיהם כל כך… וגם מן הסתם אין הכוונה כאן להדמות להם במנהגיהם, אלא פשוט אנשים מתגעגעים… אבל בכל מקרה זה מנהג של הבל, הנפטר גופו בלה באדמה וכל כולו כרגע נשמה זכה וטהורה שהדרך להתקשר אליה הוא על ידי מצוות ומעשים טובים לעילוי נשמתו, תפילות קדיש וצדקה, וכל השאר אינו מועיל והוא חסר משמעות לחלוטין.

בשורות טובות ושמחות תמיד!

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. האם הנפטרים יודעים ורואים מה קורה איתנו פה, בני המשפחות שלהם? האם הם מרגישים אותנו? יודעים מה אנו חושבים? שומעים שמדברים אליהם?

  2. בזוהר פרשת פנחס דף ריט מבואר שהקדוש ברוך הוא מודיע לנפטרים על שמחת צאצאיהם, חתונות וכדומה, והם משתתפים בה. וראה עוד בברכות יח ע"ב שנראה שגם צער בניהם הם יודעים.
    במכתב מאליהו ח"ב עמ' 62 מביא בזה חילוק מעניין בין נשמות הצדיקים שמתנתקים לגמרי מהעולם הזה, לאנשים הפשוטים שגם שם עוד שייכים ויודעים מה קורה כאן. אולם בגמרא נראה שכולם יודעים וצ"ע.

  3. אני בת שלוש עשרה וכל יום חושבת על מה יש אחריי המוות ואז אני מתחילה לבכות וזה גורם לי להתקף חרדה כי אני לא רוצה למות אם אין כלום אחריי המוות

  4. אחרי המוות מתחילים הזמנים היפים והטובים של חיי הנצח שבשביל לקבל אותם באנו לכאן באופן עראי ומוגבל לשנים מסוימות. על כך פנים מצבך נראה לי מצריך סיוע רגשי של אשת מקצוע טובה, כדאי לטפל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל