לתרומות לחץ כאן

תפוחי אדמה עם רוטב בשר בטוסטר חלבי

מה הדין לגבי טוסטר מלחציים שעושים בו טוסטים חלביים , שיכול להיות שהיה בטוסטר שאריות גבינה צהובה קרושה , אבל לא השתמשו בטוסטר לפחות 24 שעות (כלי לא בן יומו) ואחר כך חיממו בו בורקס שבתוכו היה תפוח אדמה מרוסק שגלש אל המלחציים של הטוסטר ,כאשר תפוחי האדמה בושלו לפני כן בסיר ביחד עם בשר ?

הרי תפוחי האדמה שבושלו עם בשר הפכו לבשריים ואם כן ,אם דבר בשרי נאפה טוגן או בושל בסיר או במקרה הזה בטוסטר חלבי ,האם הבורקס הבשרי שחומם בטוסטר החלבי יהיה מותר לאכילה ?

והאם ניתן להשתמש בטוסטר או שצריך להכשיר אותו ואם צריך להכשיר אותו איך מכשירים טוסטר מלחציים ?

ומה היה הדין לגבי הבורקס הבשרי ומה היה הדין לגבי הטוסטר ,אם הבורקס הבשרי בושל בכלי חלבי שלא עברו 24 שעות מהשימוש האחרון ( כלי בן יומו) ?

תשובה:

שלום רב

הבורקס אסור באכילה, כיון שיש חשש שהיו שיירי גבינה ממש בטוסטר, כך שהנושא של אינו בן יומו לא רלוונטי כאן, היה כאן בישול ממש של בשר בחלב.

ההכשרה של הטוסטר הזה אף היא בעייתית מאוד, כיון שהוא זקוק לליבון, ואם יש חשש שממש התבשל כאן בשר בחלב הוא זקוק לליבון חמור שאת זה לא ניתן לעשות, הציפוי שלו יתפוצץ הרבה קודם.

לסיכום, אם אכן נראה לך שהיתה גבינה ממש בטוסטר אני לא רואה דרך להכשיר, תנסו לשאול רב אחר. אולם אם נראה לכם שהמכשיר היה נקי, או אולי אפילו במקום שיש ספק אם היה נקי, ניתן לסמוך ולהכשיר באופן הבא: יש לנקותו היטב, להמתין 24 שעות מהשימוש האחרון, ולהפעילו על חומו המירבי כשהוא סגור למשך כעשרים דקות. את הבורקס אין לאכול בכל מקרה.

בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל