לתרומות לחץ כאן

ברכת שהחיינו על נעליים

שלום, יש לי היום נעלים חדשות שאני מעותד ללבוש ולברך עליהם שהחינו בעזרת ה׳.. בנוסף יש לי פרי חדש.. האם צריך לכוון לפטור בברכת הנעלים גם את הפרי (שאני יאכל כמה שעות אח״כ)?? אוו שאפשר/ צריך בכהאי גוונא לברך פעמים ביום ״שהחינו?״

תשובה:

שלום רב

לא מברכים ברכת שהחיינו על נעליים. כך שיש לך לברך רק על הפרי החדש.

שתלך בהם תמיד למקומות טובים!

תשובה:

רמ"א סי' רכ"ג סעי' ו'. ואע"פ שבשו"ע סעי' ו' כ' שאם הוא עני ושמח בנעליים יברך, מ"מ המנהג כהרמ"א שאפי' עני לא מברך, כ"כ בכה"ח ס"ק מ"ה, ובס' מקור חיים הלוי ח"ב פרק צ"ב, וע"ע בשו"ת רבבות אפרים ח"ו סי' ק"א. ועי' בס' וזאת הברכה עמ' סוף אות א' שכ' בשם הגר"מ אליהו זצ"ל שמנהג הספרדים שכל מה שעשוי מעור הן בגד והן נעליים לא מברכים שהחיינו.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. מחילה, אבל איך אפשר שלא לברך על דבר משמח כזה? אני מבין שפעם שלרובא דעלמא שמחת נעלים היתה דומה לשמחת קניית גופיה לא היו מברכים וממילא גם העני נגרר אחר רוב העולם, אבל היום שנעם סטנדרטית נהיתה לחפץ בעל משמעות ש-לא- מחליפים הרבה פעמים בשנה, וכ״ש במקרה שלי שקניתי נעל מיוחדת לשבת ופשוט לי שאני שמח בה הרבה יותר מחפצים שכן ״טעונים״ ברכת שהחינו, אבל מכל מקום.. השאלה שלי היא כללית.. נגיד שהייתי שואל על חולצה חדשה וכד׳ … איך צריך לנהוג בעניין ברכת שהחינו פעמיים באותו יום?

  2. גם על חולצה המנהג שלא מברכים כיון שהיא לא בגד חשוב, אבל נניח חליפה וכדומה, גם בזה נראה שעדיף לברך בנפרד, כיון שמשמעות הברכה אינה ממש זהה, שהחיינו על פרי חדש יותר קשור להתחדשות של הזמן, ובבגד חדש זו הודיה על ההטבה, אולם אם ממש נוטלים את שניהם יחד ודאי מספיק ברכה אחת, כנהוג בראש השנה וכדומה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל