לתרומות לחץ כאן

האם מותר לכתוב את שם האם על המצבה?

יודעת שזה עניין של מנהג ולא הלכה,אך אשמח לתשובה בכל זאת.
אבי נפטר לפני כשבועיים,אנחנו ממוצא תימני ואבי היה איש דתי(שפוי)כך גם רוב בני המשפחה,מאחר ושמתי לב שעל גבי המצבה אמור להכתב רק שם האב(שבכלל מת בתימן ולא גידל את חמשת ילדיו ומי שעשה זאת ולא נישאה מעולם זאת סבתי(אימו) המנוחה,אותי זה מאד קומם שגם שמה לא ייכתב על המצבה,לדעתי כך צריך וחובה שגם שמה יחקק שם,אחי טען בפניי ,שאצלנו אין נוהגים כך,קראתי במאמר כאן אצלכם,שאכן כך צריך להיות ורק שם האב ייכתב ,ואין משנים את המנהג,האמנם?אשמח לתשובה שתשכנע אותי בלי שאנסה להתעקש ולגרום לפרובוקצייה במשפחה
אציין שאיני אישה דתייה
תודה

תשובה:

שלום רב

ראשית רצוני להשתתף בצערכם, מן השמים תנוחמו ולא תוסיפו לדאבה עוד.

אגב, ההגדרה "דתי שפוי" לא היתה ברורה לי די הצורך, שכן אין דבר יותר שפוי מלשמור תורה ומצוות כפי שנהגו אבותינו בכל ה3500 שנים האחרונים, החילוניות פשתה בעם ב150 שנה האחרונות בלבד, וכל הפילוסופים הדגולים בעם היהודי כמו הרמב"ם שיהדות תימן שמה אותה כנס ודגל בכל הליכותיה, היו חרדים המדקדקים על מצוה קלה כבחמורה.

מנהג רבים מבני ספרד לכתוב דוקא את שם האם על המצבה ולא את שם האב, לא ידוע לי מנהג בני תימן בענין זה, כדאי לשאול רב תימני אולי לראות מה עשו בקברות הסמוכים של בני תימן.  אם אכן מנהג בני תימן כמו בני אשכנז לכתוב את שם האב, אני משוכנע שאימכם היתה גאה בכם על כך שאינכם משנים את המסורת ומחזיקים בה בגאווה תימנית טיפוסית. יהדות תימן תמיד היתה גאה במסורתה ומקיימת אותה כראוי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל