לתרומות לחץ כאן

האם מועיל לכסות את כפתורי התנור לאיסור שהייה בשבת?

בס"ד
שלום לרב, אני יודע שדיני התנור זהים לדיני אש גלויה ע"ג כיריים, לשאלתי, א. האם הדינים זהים לחלוטין או שיש הבדל מסויים? ב. במידה ומניח פתק "שבת" או מסיר את הכפתורים של התנור , האם מותר להכניס לתוכו מאכל (בערב שבת ) שלא בושל כלל? ומה הדין בכיריים ? ושאלה אחרונה, מה הדין לגבי הכנסת בשר שלא בושל ( האם רק בבשר יש היתר או עוד מאכלים שבישולם ממושך?
שוב תודה רבה, ואשמח לקבל מקורות בנושא במידה ויש מחלוקת בין בני ספרד לאשכנז

תשובה:

שלום רב

תנור חשמלי אכן דינו ככירה שאינה גרופה וקטומה. אלא שאם יניח נייר דבק על הכפתורים מותר להשהות בתוכו תבשיל שאינו מבושל כל צרכו, משום ההיתר של "טוח בטיט", שענינו, שאם פי התנור אטום בטיט כך שאין חשש שמא יפתח אותו ויחתה בגחלים, אין בו איסור שהייה בשבת, וכך הוא גם כשהכפתורים מכוסים בצורה כזו.

ההיתר של קדירה חייתא אמור בכל דבר שבישולו ממושך, אולם במציאות כיום כמעט ולא קיים היתר זה, כיון שהסעודה מתמשכת כמה שעות לאחר כניסת השבת ונראה שגם בשר עשוי להתבשל בתוך הזמן הזה בכלים המצויים כיום. לכן אין כל כך אפשרות לסמוך על כך ואין להשהות אלא על כירה גרופה וקטומה.

מקורות:

ראה ארחות שבת פרק ב סעיפים יח – כא.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל