לתרומות לחץ כאן

האם אמירת ברוך שם וכו' צריכה להיות תוך כדי דיבור?

שאלה שעולה אצלי ומאד מטרידה אותי בכל יום. לא מצאתי תשובה מסודרת בפוסקים.
ידוע שאחרי אמירת שם שמיים לבטלה חלילה, או אמירת ברכה לבטלה יש לתקן העבירה על ידי השלמה לפסוק מלא ובכל מקרה על ידי אמירת "ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד".
השאלה:
מה הדין לאחר שעבר זמן של תוך כדי דיבור אבל לא היתה הסחת הדעת מהעניין: האם ישנו חיוב לתקן העבירה הן על ידי השלמה לפסוק והן ביחס לתוספת אמירת "ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד",או ש"עבר זמנו בטל קורבנו" ואין כלל אפשרות כזו?
האם יש הבדל בין תוך כדי דיבור והסיח דעתו לבין תוך כדי דיבור כשלא הסיח דעתו?
האם יש הבדל בנושא הין ספרדים לאשכנזים?
אשמח לקבל את המקורות לתשובה בנושא.

תשובה:

שלום רב,

העיון בספרי הפוסקים לבירור הלכה הוא חשוב מאד, אבל אסור לדלג על מאגר השו"ת באתר "דין"… אם היית בודק היית מגלה תשובה לשאלתך (ראה כאן).

בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל