שלום.
האם חתן שלא מצא בתולים יכול לטעון מקח טעות?
והאם המילים בכתובה "בתולתא" מעידות על אמיתות האישה וטענה אם לא ימצאנה בתולה?
בברכה רבה
תשובה:
שלום רב.
אם השאלה היא האם כנסה בחזקת בתולה ונמצאת בעולה, בודאי זה מקח טעות כפי שנפסק בשו"ע אבה"ע סוף סי' סח. וראה שם לגבי הטענות מתי הוא נאמן ומתי אינו נאמן.
הדבר מצוי יותר כשהאשלה היא מצד האשה שהיא עצמה יודעת את האמת, ושואלת האם יש בקידושיה קידושי טעות. ראה כאן וכאן בנושא.
הסיבה שכותבים בכתובה "בתולתא" משום שכשהיא בתולה כתובתה מנה, ולכן אם אינה בתולה לא כותבים "בתולת". ראה כאן בנושא וראה עוד בתגובות שם.
בהצלחה