לתרומות לחץ כאן

בשר לילדים בתשעת הימים

שלום לכבוד הרב,
בני בן 11 חודשים, רציתי לדעת האם מותר לתת לו בשר בשבוע שחל בו תשעה באב?

תודה.

תשובה:

שלום רב.

ילדים עד גיל 3-4 שצריכים את הבשר מחמת חלישותם אפשר להאכילם בשר אף בשבוע שחל בו תשעה באב. אך ילדים קטנים שאינם צריכים את הבשר מחמת חלישותם, עדיף שלא להאכילם בשר בשבוע שחל בו תשעה באב. ולמנהג בני ספרד אפשר להקל בזה.

מקורות:

במגן אברהם סי' תקנ"א ס"ק ל"א כתב שבדברי הרמ"א משמע שאפשר לתת לתינוק לאכול בשר ויין בשבוע שחל בו, אך רבים מהאחרונים חולקים על דברי המגן אברהם בזה (אליהו רבא, דגול מרבבה ודרך החיים) והביאם להלכה המשנה ברורה שם ס"ק ע', וכתב שרק לצורך מצוה אפשר לתת להם, אך אם אין בזה צורך מצוה אין לתת אפילו בקטנים שלא הגיעו לגיל חינוך על אבילות ירושלים, וכן כתב להלכה בערוך השולחן שם סעיף כ"ו שרק כאשר התינוק חלש אפשר לתת לו לאכול בשר, ועיין עוד בשו"ת דברי יציב או"ח ח"ב סי' רל"ו. ומנהג בני ספרד ניתן לראות באור לציון ח"א סי' ל"ח ובילקוט יוסף מועדים עמוד תק"ע.

ויש לציין עוד כי גם קטן למעלה מגיל זה אם אוכל מעצמו בשר אין מצווים להפרישו, כך כתב ההתעוררות תשובה חלק ב' סי' קע"ב ויוסף דעת יו"ד סי' שפ"ד.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. מה שהזכיר שם המשנה ברורה גיל חינוך, משום שאם לא הגיע לגיל חינוך לא מועיל להשקותו מיין הבדלה, אבל לא בגלל שזה רלוונטי לנושא של תשעת הימים.

  2. עי' חנוך לנער פכ"ו הערה ה ובקרא עלי מועד פ"ה עמ' עג בשם הרב וואזנר שהבינו כדברי הכותב, שקטנים ממש ליכא איסור, ואמנם א"צ שיגיעו לחינוך להתאבל אבל צריך שיגיעו לגיל חינוך כללי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל