לכבוד הרב שליט"א שבוע טוב עמוני שנשא מצרית הולכים אחר הפגום אם נתגיירו בנם עמוני איסורו איסור עולם לבא בקהל אבל התגייר למה אסור לו לבא בקהל תודה
תשובה:
שבוע טוב.
איסור מצרי, עמוני, מואבי, וכד' אינו איסור מחמת היותם גויים, גם אם הם התגיירו הם אסורים כל אחד לפי דינו, עמוני לעולם אסור לקהל ואילו עמונית מותרת מיד. מצרי ומצרית אסורים לקהל עד דור שלישי, זאת אומרת דור שלישי לזה שהתגייר מותר כבר בקהל, אבל המתגייר עצמו ובנו עדיין אסורים בקהל.
מקורות:
אבה"ע ס' ד' סעי' ב' – ח'.
רוב תודות מורי ורבותי אולי לא הסברתי עצמי מה כוונת המחבר שאחר שהתגיירו בכל זאת אסורים בקהל מי נקרא קהל זכרים נקבות ישראליים ממש התקשינו בשבת להבין תבורכו
אכן כן. למרות שהם התגיירו הם אסורים בקהל זאת אומרת ישראלים זכרים ונקבות. (מלבד עמונית שהיא מותרת).
מה יהיה הדין בעמוני שלא התגייר התחתן עם עמונית שהתגיירה
ונולד בן הוא יהודי? עמוני?(גוי אין ייחוס)
הילד הזה לא מתייחס אחר אביו ואין לו דין של עמוני.
ילד למואבי/עמוני מבת ישראל הוא לא הולך אחר ייחוס האב ואין דינו מואבי. . מה הדין שלאחר שנולד הילד אביו נעשה גר . האם הייחוס של היילוד משתנה ? הרי הוא נולד בזמן שאביו היה גוי מואבי או עמוני
הייחוס שלו לא משתנה ואין לו שום יחס לאביו הגר.
השאר תגובה