לתרומות לחץ כאן

למסור תלונה במועצה להגנת הצרכן

קניתי מוצר (מיטה) מחברה, ואינני מרוצה מרמת השירות שנתנה לי (במידה משמעותית). האם מותר לי לפנות למועצה להגנת הצרכן? או שיש בזה משום ערכאות.

תשובה:

המועצה להגנת הצרכן מעבירה את התלונה שלך לחברה ורק במקרים בודדים פונה לערכאות. עצם העברת התלונה באמצעות המועצה אין בו איסור, אבל אם המועצה מעוניינת לייצג אותך בתביעה בבית משפט (לא סביר שתגיע לשלב זה), יש בכך משום הליכה לערכאות ותלוי אם החברה תסכים לדון בדין תורה. בכל מקרה תוכל לעצור את ההליך בשלב יותר מאוחר וממילא אין שום איסור בפניה ל‪מועצה להגנת הצרכן.

מקורות:

לעניין איום לתבוע בבית משפט הגר"י סילמן כתב בקובץ הישר והטוב ח"ד עמוד נד שיש בכך איסור על פי המבואר ברמ"א חו"מ סי' שפח סעיף ח "ואפילו לא מסרו עדיין, רק שאומר: אלך ואמסור, אם אומר כך בפרהסיא נפסל לעדות". אמנם בנידון דידן שאין איום על גזל ועבירה בין אדם לחבירו, שהרי גם על פי תורה המוכר חייב לתקן כל מום וכן יש מקום לומר דינא דמלכותא דינא בחוק הגנת הצרכן, וכל האיסור הוא בין אדם למקום, לא מצאנו שיהיה איסור לאיים וכל שכן על ידי אחרים.

לעניין תביעת חברה בערכאות עיין כאן.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. עשיתי עסקה טלפונית לאחר לחץ ונדנוד עם חברה בשם חופשה ישירה כאשר ניסיתי לבטל את החופשה-כעבור פחות משבועיים התברר כי אין עם מי לדבר הטלפון שלהם מראה תפוס כל הזמן 03-4488100 חיפשתי את כתובתם באינטרנט והתברר לי שזה כנראה עוקץ שנפגעו ממנו עוד אנשים. סכום העסקה 166*6 ס"ה 998 ש"ח.
    בבקשה הציעו לי מה לעשות!

    בברכה
    נעמי קוצר

  2. למיטב ידיעתי, לפי חוק כרטיסי חיוב סעיף 10, ניתן לבטל את התשלומים בכרטיס האשראי שעדיין לא חויבו בבנק. ניתן להוריד מסמך הצהרה מאתר האינטרנט של חברת האשראי, לחתום עליו ולהחזיר אותו בפקס.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל