לתרומות לחץ כאן

קיוקושינקאי – שיטת קראטה

האם מותר להשתתף בחוג "קיוקושינקאי"אומנות לחימה. שבקרבות ובחלק מהאימונים שבשיטה זו נעשה שימוש בחבטות ובעיטות בכוח מלא ולא רק בסימונים כפי שנהוג בשיטות קראטה אחרות.
בקראטה קיוקושינקאי מותרות בעיטות לראש, ברכיות, אגרופים ובעיטות לפלג גוף עליון ובעיטות לרגליים.
השאלה היא האם מותר לאדם למחול על חבלתו או הכאתו שכן אנשים משלמים בשביל ללכת לאימונים ולקרבות על מנת לחשל את גופם ולכאורה הם מוחלים.
אם מותר! מאי שנא "מאסמכתא דלא קניא"א)האם אדם באמת לוקח בחשבון שהוא יכול "לחטוף" ב)לפעמים אדם באימון נותן או מקבל מכה חזקה יותר מהמקובל ואיכא קפידא.ג)ראיתי קצת לפוסקים שמתירים ניתוח פלאסטי וכדומה משום דלא הוי דרך ניציון או ביזיון שכתב הרמב"ם ולכאורה כאן אף אם תאמר שיש מחילה הוי דרך ניציון ולפעמים אף ביזיון.
אם אסור! אם כן מאי שנא ממה שכתוב בשולחן ערוך הרב חושן משפט הלכות נזקי גוף ונפש הלכה ד
שכתב שם שמותר להכות את משרתו ישראל כשאינו עושה רצונו מכיוון שהיתנה עמו על כך והוי לטובתו מחמת טובת הממון שרוצה המשרת שישכרוהו עיין שם.
אני לא רב ולא פוסק אבל קצת קראתי פה קראתי שם ורוצה פסק אמיתי שיתיר לי את כל הספקות בנושא נפקא מינא לכמה אנשים יראי שמים שנמצאים בחוג המדובר אגב חלקם קשורים ליחידות קרביות האם יש נפקא מינה בכך להקל יותר מצד קירבה להתקלויות עם ערבים בתוקף תפקידם.
תודה רבה! יברך אתכם השם!

תשובה:

אסור לאדם לחבול בעצמו או לאפשר לאחרים לחבול בו, אלא אם כן התועלת שצומחת מהחבלה מרובה מהחבלה, וגם זה רק בצורך אמיתי.

אשר על כן, אדם שלומד אומנות לחימה לצורך ה"ספורט" אין בה היתר, שכן אין אדם למחול על כך, אולם כאשר הסיבה היא כדי להתמודד מול אנשים שעלולים להזיקו אם לא יעשה כן, רשאי לעשות זאת, וכמו כן לצורך פרנסה [כאשר אין הפרנסה מעצם הלחימה על המכות שדבר זה הוא מנהג בני יוון ובוודאי לא מנהג ישראל הכשרים].

מקורות:

ראה כאן בארוכה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל