לתרומות לחץ כאן

עבודה מול לקוחות הלבושות בחוסר צניעות

שלום כבוד הרב!
אני עובד במוסד ציבורי אשר משרת לקוחות רבים במהלך חזרתי בתשובה החל מאד להפריע לי לתת שרות ללקוחות לא צנועות ולדאבוני חלקן ממש לא צנועות,כאשר אני נאלץ לתת שרות לאחת כזאת אני לא יוצר קשר עין, אבל צערי הרב בין אם אני רוצה או לא, אני רואה.
בקשתי לעבור לתפקיד אחר שבו הפריצות מעטה, אך שעות העבודה פוגעות בתפילות. דבר זה מאד מתסכל אותי גם אני נאלץ לראות אפילו שניות מעטות את חוסר הצניעות.
כבוד הרב אבקש את עצתך!
תשובה
*אני לא יודע מה כוונתך שזה פוגע בתפילות, אם כוונתך שאתה צריך להתפלל תפילה ביחיד בלי מנין, אם כן הדבר פשוט שעדיף לעבוד בעבודה החדשה שיש בו הרבה פחות פריצות אף שבגלל זה לא תוכל להתפלל במנין, סביר להניח שבעבודה החדשה תוכל למצוא זמן להתפלל ביחידות בישוב הדעת. (משאלתך זה נראה שבמקום עבודתך הראשון יש הרבה מאוד פריצות ומסתבר מאוד שתכשל באיסורי הרהור, ופשוט הוא שעדיף להתפלל ביחידות מאשר לעבור על איסורים חמורים כאילו).
*ובקשר לשאלתך שגם בעבודה החדשה אתה נתקל בפריצות, כמובן שצריך להשתדל עד כמה שאפשר שלא לראות, את הפריצות, וגם אם רואים צריך להשתדל שלא להתבונן בנשים הפרוצות, אבל מכיון שזה הפרנסה שלך ואני מבין ממך שיש שם רק קצת פריצות, ואתה רואה אותם רק לשניות מעטות, ומדבריך נראה שלפי איך שאתה מכיר את עצמך מסתבר שמראיה כזאת לא תכשל בהרהור, ולכן מותר לך לעבוד במקום כזה, אבל אם נראה לך שתגיע לידי הרהור בעבודה הזאת, העניין אינו פשוט על פי הלכה וצריך להתייעץ יותר בפירוט כדי לדעת אם מותר לעבוד בעבודה כזאת.
מקורות
עיין בשו"ת אגרות משה אבן העזר ח"א סימן נ"ו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל