אני רגיל שהורים שלי קונים לי קורנפלנקס פרווה, היום הם קנו לי חלבי, לא ידעתי על זה בהתחלה ואז אכלתי בשר, כשגמרתי, לקינוח אכלתי את הקורנפלנקס, סגרתי את הקורופלקס וראיתי שכתוב שזה חלבי מה עלי לעשות ואם אני ימות והיה לי מזל בגלל זה
תשובה:
מאחר והדבר נעשה בשוגג יש לכוין בשעת אמירת הוידוי של יום כיפור גם על כך, ואין צורך יותר מכך.
ישנם דיעות בפוסקים שאף תשובה אין צריך לעשות.
מקורות:
דעת הנתיבות המשפט (חו"מ סי' רלד סק"ב) שהאוכל מאכל האסור מדרבנן בשוגג אינו צריך לעשות תשובה, אולם דעת רוב הפוסקים שחייב בתשובה, אולם כאן יש בזה קולא נוספת כיון שאין זה "מאכל אסור", אלא שיש איסור על האדם שלא לאכל חלב אחר בשר, ועל כן די בתשובה שעושים כל שנה ביום כיפור.
למה לחכות עד יום כיפור ולא לעשות תשובה מיד?
אכן ודאי מן הראוי לעשות תשובה מיד, אולם התשובה בערב יום כיפור הנסיון מוכיח שהינה תשובה יותר מעומק הלב, כמו כן אומרים אז בתוך סדר וידוי של "על חטא" ענין זה של מאכלות אסורות, וכוונתינו שזה נכלל בכלל זה.
השאר תגובה