לתרומות לחץ כאן

סעודת מצווה בשנה הראשונה בניסן

שאלה:

שלום כבוד הרב, אבא שלי ז"ל נפטר בי"ד באייר (ונקבר ב-ט"ו באייר) זו תיהיה השנה הראשונה לפטירה. רציתי לשאול מספר שאלות בנוגע לסעודת מצווה שעלינו לקיים ב"ה במלואת שנה לפטירתו 1. לפי איזה תאריך יש ללכת לפי תאריך הקבורה או הפטירה כשעושים סעודת מצווה? 2. איך צריך לחשב את הזמנים בהתאם לשנה המעוברת? 3.במידה ונופל סעודת המצווה בחודש ניסן מה עליי לעשות? אשמח לעזרתך תודה, הדר.

תשובה:

שלום וברכה

כיון שההפרש היה של יום אחד בלבד הקובע הוא יום הפטירה.

בשנה מעוברת למנהג הספרדים העיקר הוא ב12 חודש ולא ביום השנה, אבל זה יוצא ערב פסח, לכן אם אתם נוהגים לעלות בחודש ניסן, תקדימו ביום אחד, מן הסתם יקשה מאוד לעלות בערב החג… ומי שיכול להדר לעלות גם בי"ד אייר תבוא עליו ברכה, כמובא ברב פעלים ח"ד סי' מא.

אין בעיה לעשות את הסעודה בחודש ניסן רק בלי הספדים, לגבי עלייה לקבר בניסן זה תלוי במנהגי העדות, מנהג רבים מיהודי צפון אפריקה שלא עולים בחודש ניסן, אבל בגשר החיים כתב שמנהג ארץ ישראל לעלות, לכן תעשו כמנהגכם בענין זה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תעשו מה שנוח לכם, הסעודה היא ענין שולי בכל הנושא של יום השנה, העיקר זה לימוד המשניות, אמירת התהילים, העלייה לקבר הקדיש, ובעיקר בעיקר הקבלות הטובות בשמירת המצוות שמקבלים לעילוי נשמת הנפטר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל