לתרומות לחץ כאן

התואר רב למי שאינו רב

שאלה:

שלום וברכה,
אחת שאלתי, מזה שנים שאני דורש ברבים בבתי כנסיות, בשיעורי תורה, בכנסים וכו' כמו כן ומעת לעת כותב מאמרים תורניים, לאורך השנים יותר ויותר אנשים מכנים אותי בתואר 'רב' למרות שאיני מציג עצמי ככזה, וגם כשאני נשאל אני מכחיש עובדה זאת, שאלתי האם עלי למחות בידי מי שמכנה אותי רב?

תשובה:

שלום רב,

לא, אינך צריך למחות כלל. זה מגיע לך ביושר! ראשית, אדם במעמדך נחשב היום לרב. בין אם אתה סבור שהתואר מתאים לגדולים ממך ובין אם לאו, זה המציאות היום. בעבר התואר אכן היה ניתן רק לאנשים מאד מסויימים ברמה, עם ירידת הדורות התואר כבר ניתן יותר ויותר, עד שהיום זה כבר ניתן להרבה מאד אנשים אם הם תורניים, ואכן אתה נשמע לפחות כזה. אגב, בגלל שהתואר רב ניתן להרבה מאד אנשים, ישנם כאלה שכבר צריך לכנות אותם הרב הגאון, וכו' וכו'.. עד שראיתי פעם התכתבות בין השדי חמד רבה של חברון, לגאון העצום רבי יוסף זכריה שטרן אב"ד שאוועל בליטא שהיה גאון מיוחד ותקיף. ובו הם דנו על התארים המיותרים שנותנים לאנשים, האם זה ראוי או לא. והשדי חמד כתב שבעבר היה מפרגן לאנשים תוארים.. עד שפעם מישהו השתמש בזה באופן שהשדי חמד סבר שזה כבר היה מוגזם..

 

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. אנסה לחפש במועד אחר אם לא השבתי בתוך מספר ימים תשלח שוב תגובה. זה נמצא לקראת סוף אחד הכרכים שם השדי חמד. תוכל למצוא גם דיון מעניין בשו"ת זכר יהוסף אבה"ע סי' ט' (זה השו"ת של הגאון רבי יוסף זכריה שטרן יצא ע"י מכון ירושלים). שם הוא נשאל ע"י אדם אנונימי האם הוא כשר לבוא בקהל או לא (שאלה של פצ"ד). והוא מבקש תשובה מעשרה רבנים. אז ראשית הוא מעיר לו על האנונימיות.. אח"כ הוא דן מדוע אתה צריך עשרה. ולאחר מכן, הוא דן מה זה "רבנים".. המעיין שם יוכל להנות…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל