שאלה:
הנה מצינו ששבת נקראת "כלה", וגם שבשבת "השם" נקרא "כלה". איך זה מסתדר אם זה, ומה ביאור הדברים.
תשובה:
שלום וברכה
השבת נקרא בת זוג של כנסת ישראל, לא של בורא העולם, כמו שאמרו במדרש רבה פרשת בראשית פי"א: אמרה שבת לפני הקדוש ברוך הוא; לכל נתת בן זוג, ולי לא נתת בן זוג. והשיב לה הקדוש ברוך הוא, כנסת ישראל יהיה בן זוגך. וידועים דברי המהר"ל מפראג בתפארת ישראל פרק מד, שכשם שעם ישראל מובדלים מכל האומות כך יום השבת מובדל מכל הימים, וזו נקודת הקשר ביניהם.
השאלה היא האם גם "השם" נקרא הכלה של כנסת ישראל בשבת. עי' נפש שמשון ששבת הוי כמו "חדר יחוד" בינינו להקב"ה וכו'. האם גם "השם" נראה כלה? את"ל שכן, איך שתי הדברים מתאימים זה לזה?
שתי בחינות שונות, וצורה אחרת של הסתכלות. עכ"פ אינני יודע אם יש לבחינה זו מקור במדרש, אלא שמבחינה רעיונית זה ודאי נכון.
השאר תגובה