לתרומות לחץ כאן

אבא שהוא רב חושב שיכול ללמד נעריו יותר טוב מישיבה שבעירו

שאלה:

שלום להרב,

שאלה: בחור אברך שאנו פוגשים לפעמים ולומדים משהו, שאל אותי כזה דבר, אמר שחושב שיכול ללמד בניו כאשר יגיעו לגיל 15 ומעלה יותר טוב שישיבה שבעירו, ושיש קורס שהם יכולים ללמוד בלילה בבית גבי לימוד חו"ל שמחייב במדינה. חוץ מן המחיר של הישיבות שלמשפחה חרדי עם הרבה ילדים קשה לפעמים. ואמר שכך הרבה גדולים עשו בעבר שלמדו בבית מדרש עם אביהם שהיה רבם, ומה שיש היום שזה שלרוב אנשים אין היכולת לעשות כן כי לא כולם רב.

אני מבין שברור שמישהו שלמד כראוי בבתי מדרשות חשובים וכוללים חשובים ויודע ללמוד ש"ס ופוסקים הרי הוא כהרבה רבנים שמלמדים בישיבה ויכול להיות שילמד יותר טוב, וגם יתרצה יותר מצד הבנים. רק לא בטוח כיון שזה דבר מצוי כ"כ היום אינו אלא למי שעובד בשליחות במקומות שאין ישיבה או שום יהדות.

רצתי לשמו הוות דעת מכם על ענין זה.

ברכה והצלחה

תשובה:

שלום וברכה

על זה נאמר הרבה עשו ולא עלתה בידם, כלומר זו דרך מצוינת ליחידים, אבל רוב האנשים לא מסוגלים לזה, אין מבחינת הצורך של הנערים בחברה, הן מבחינת הצורך שלהם לקבל מהרבה אנשים, צוות הישיבה וחברים מסביב וכו', הן מצד הסבלנות שלהם ושל האבא, והן מצד הקשר הקרוב באופן כזה לרחוב חלילה. לכן באופן כללי זה לא מומלץ אבל כל שאלה יש לבחון לפי הנתונים הצרכים והיכולות.

בשורות טובות.

באופן כללי נאמנים עלינו דברי המשנה, אין אני דר אלא במקום תורה… מקום כזה אכן לא נעים למגורים…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל