לתרומות לחץ כאן

אשת איש שחטאה בנישואי מקח טעות

שאלה:

יש לי שאלה התחתנתי נישואים שניים עם גבר שלא כל כל רציתי. רק באינוס כדי שלילדים שלי יהיה כביכול אבא וגם ביגלל שהמישפחה ביקשה והפצירה . לא סיפרו לי שיש לו בעיות נפשיות והיה גרוש פעמים. שבוע אחרי הגירושחם התחלתי לגלות תבעיות שלו. בנתיים ניכנסתי להריון. ילדתי ומתגלים לי עוד ועוד בעיות כגון דיכאון. עצבים. חוסר הבנת הנשמע והנקרא. מסתבר מגרושתו שזו הסיבה העיקרית שיתגרשו. הינו אצל הפסיכיאטרית ולטענתה הוא חייב כדורים וזה גם לא יפתור לו תבעיות.
השאלה שלי האם זה לא נישואי מקח טעות??
ושאלה נוספת יצאתי עם מישהוא מהעבודה וקיימנו יחסים שלא כדרכה.. השאלה האם אני אסורה עליו או שבכלל נישואי הם מקח טעות. אני יודעת שזו עברה חמורה. חיפשתי מקום מיפלט כי אני וילדי עוברים גיהנם איתו כל היום רודף אותם ומציק להם עד שהם הגיעו למצב שרוצים לגור עם האב.
התקשרתי לקו מרן ושם נאמר לי שאני לא אסורה על בעלי. ואילו כאן אני קוראת שלא כדרכה אוסר. יכול להיות שהם לקחו בחשבון שנישואי לא תקפים???
אשמח לתשובה דחופה

תשובה:

שלום רב,

אני לא יודע מה אמרו לך במקומות אחרים. אנו משתדלים להשיב באופן מדוייק, והרבה פעמים בסגנון של שאלות אלו, אנו עונים באופן כללי וממליצים לשואל להמשיך לפנות גם בשיחה טלפונית כדי שהתשובות יהיו מדוייקות ומתאימות בדיוק למקרה המדובר.

ביאה שלא כדרכה אוסרת, נקודה.

ראה שו"ע אבה"ע סי' כ' ברמ"א: "והבא עליה, בין כדרכה בין שלא כדרכה, כיון שהערה בה דהיינו שהכניס העטרה, חייב עליה מיתה או כרת". וכך גם בסי' ו' מבואר שזה נשב ביאה לכל דבר לגבי פסול לכהנים, ובסי' לג לבי קידושי ביאה. כלומר, זה ביאה לכל דבר וענין ואין כל ספק שזה גם אוסר לבעל ולבועל.

לגבי טענת הקידושי טעות. חייבים לבדוק את הסיפור הזה לעמוק. אבל צריכים לדעת שכדי שהתיר אישה ללא גט, כמעט השמים צריכים ליפול… כלומר, לפעמים אנו מוצאים טענה כזו, אבל בעיקר לגבי היתר ממזרים וכד'. אבל להתיר אשת איש ללא גט זה חייב להיות משהו באמת דרמטי.

אבל הבעיה כאן היא כזו. גם כאשר יש טענת מקח טעות. אם מסיבה כלשהי הצד הנפגע (את במקרה הנוכחי) מוותר מכל סיבה שהיא אם משום שהוא רוצה שלילדיו יהיה אבא, אם מחמת כל סיבה אחרת. העובדה שהיא שהוא מחת, וממלא גם אילו היה טענת קידושי טעות, לא ברור כלל שזה שייך מכל סיבה שהיא את מוכנה ורוצה להמשיך איתו.

מעבר לכך, את יכולה להתקשר אלי

0504163175

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. א. יש הבדל גדול בין לא ידעה שהיא תאסר לבין לא ידעה שזה אסור. המציאות היתה שהיא ודאי ידעה שזה אסור.
    ב. גם בכה"ג שהיא לא ידעה שזה אסור, עז זה בדיוק אומר המהרי"ק שנפסק בסי' קעח שאישה שלא ידעה על איסור זנות, נאסרה לבעלה משום שכתוב בפסוק ומעלה מעל באישה. ומעילת מעל יש כאן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל