נהגו להקל לתת מתנות בשבת, שאז אין איסור של דרישת שלום, אלא שיש להזהר עם הכללים של נתינת מתנה בשבת, שלא יזכה במתנה עד אחרי שבת, או שמישהו אחר יקנה אותה עבורו לפני שבת.
אם הוא דבר מוקצה.
אם אפשר ליתן לו מתנה בחול בתנאי שילמוד משניות לע"נ ובזה נראה שהמתנה הוא בשביל הלימוד
מותר. מתנה כזו אינה דרישת שלום אלא כעין תשלום ופרס על העמל.
אפילו הוא בשעת החתונה והוא חשוב מאד לא נקרא הערמה?
אין איסור בשבת.
בדבר מוקצה . ובחול מה דינ?ו
זו כמובן בעיה.
נחזור לענינינו
אבל תוך יב”ח היאך יכול ליתן מתנה לנכדו החתן?
אם הוא דבר מוקצה.
אם אפשר ליתן לו מתנה בחול בתנאי שילמוד משניות לע”נ ובזה נראה שהמתנה הוא בשביל הלימוד אם הוא דבר מוקצה. והוא בשעת החתונה והוא חשוב מאד לא נקרא הערמה?
איזה דרך עדיף
אם הסבא יש לו אשה, שהאשה תתן את המתנה, יש לה זכות בנכסי בעלה לתת מתנה לנכד. אבל גם העצה לתת מתנה בתנאי שילמד משניות אם מדובר בערך שווה זה נשמע נכון [20,000 ש"ח בתנאי שילמד כמה פרקי משניות זו אכן הערמה, הכל תלוי במה מדובר].
אם הוא דבר מוקצה.
אם אפשר ליתן לו מתנה בחול בתנאי שילמוד משניות לע"נ ובזה נראה שהמתנה הוא בשביל הלימוד
מותר. מתנה כזו אינה דרישת שלום אלא כעין תשלום ופרס על העמל.
אפילו הוא בשעת החתונה והוא חשוב מאד לא נקרא הערמה?
אין איסור בשבת.
בדבר מוקצה . ובחול מה דינ?ו
זו כמובן בעיה.
נחזור לענינינו
אבל תוך יב”ח היאך יכול ליתן מתנה לנכדו החתן?
אם הוא דבר מוקצה.
אם אפשר ליתן לו מתנה בחול בתנאי שילמוד משניות לע”נ ובזה נראה שהמתנה הוא בשביל הלימוד אם הוא דבר מוקצה. והוא בשעת החתונה והוא חשוב מאד לא נקרא הערמה?
איזה דרך עדיף
אם הסבא יש לו אשה, שהאשה תתן את המתנה, יש לה זכות בנכסי בעלה לתת מתנה לנכד. אבל גם העצה לתת מתנה בתנאי שילמד משניות אם מדובר בערך שווה זה נשמע נכון [20,000 ש"ח בתנאי שילמד כמה פרקי משניות זו אכן הערמה, הכל תלוי במה מדובר].
השאר תגובה