אין כל בעיה לדבר אחרי קריאת שמע עצמה, אולם לאחר ברכת המפיל אסור לדבר, לגבי שעת הדחק ממש, ראה כאן. לכן יש להקפיד לומר ברכה זו רק ממש כשהולכים לישון.
Din Online
הצטרף לדיון
3 תגובות
עי' מ"ב סי' רל"ט סק"ד שכתב דמי שתאב לשתות אחר ק"ש או לדבר ענין נחוץ, "נראה שמותר אך יחזור ויקרא פרשת שמע". ומבואר דגם לענין ק"ש אין לדבר אחריו, אלא שבכל מקום יש אפשרות לחזור ולקרות פרשת שמע, וממילא לא יהיה נחשב אותו הדיבור להפסק. וכן מפורש שם סק"ג שיש איסור הפסק אחר ק"ש, שכתב וז"ל, "ואין לחוש משום הפסק אלא כשעוזה דבר אחר בינתים". הרי מפורש שיש איסור הפסק גם לענין ק"ש.
[ומבואר דנכון מה שכתבתם שאין כל בעיה לדבר אחר ק"ש עצמה, אבל רק בתנאי שיחזור ויקרא פרשת שמע].
ב"ה
באם אני יודעת שקשה לי להרדם אני אומרת דברי תורה בע"פ וככה נרדמת, וזה גם מציל אותי מהרהורים.
יוצא לי שאני לא מברכת המפיל.
האם אפשר לברך המפיל ולומר אחכ דברי תורה
האם אפשר לומר המפיל ללא שם ומלכות אחרי חצות (אני הולכת ע"פ דעת אדמור הזקן- חבד)
עדיף להרהר בדברי תורה ולא לומר, ואז תוכלי לברך, או לחילופין תברכי רק כאשר את מרגישה שאת קרובה להרדם.
עי' מ"ב סי' רל"ט סק"ד שכתב דמי שתאב לשתות אחר ק"ש או לדבר ענין נחוץ, "נראה שמותר אך יחזור ויקרא פרשת שמע". ומבואר דגם לענין ק"ש אין לדבר אחריו, אלא שבכל מקום יש אפשרות לחזור ולקרות פרשת שמע, וממילא לא יהיה נחשב אותו הדיבור להפסק. וכן מפורש שם סק"ג שיש איסור הפסק אחר ק"ש, שכתב וז"ל, "ואין לחוש משום הפסק אלא כשעוזה דבר אחר בינתים". הרי מפורש שיש איסור הפסק גם לענין ק"ש.
[ומבואר דנכון מה שכתבתם שאין כל בעיה לדבר אחר ק"ש עצמה, אבל רק בתנאי שיחזור ויקרא פרשת שמע].
ב"ה
באם אני יודעת שקשה לי להרדם אני אומרת דברי תורה בע"פ וככה נרדמת, וזה גם מציל אותי מהרהורים.
יוצא לי שאני לא מברכת המפיל.
האם אפשר לברך המפיל ולומר אחכ דברי תורה
האם אפשר לומר המפיל ללא שם ומלכות אחרי חצות (אני הולכת ע"פ דעת אדמור הזקן- חבד)
עדיף להרהר בדברי תורה ולא לומר, ואז תוכלי לברך, או לחילופין תברכי רק כאשר את מרגישה שאת קרובה להרדם.
השאר תגובה