לתרומות לחץ כאן

אבלות על יהודי שנשא אישה גויה

שלום רב
יהודי שנשא אישה גויה וניפטר, האם משפחתו חייבים להתאבל עליו ולעשות לו כל מה שצריך?(שבעה-חודש-קדיש וכו׳)
נא לתת המקורות
תודה.

תשובה:

שלום רב

כיון שכל יהודי יודע שלא מתחתנים עם גויה, אין חובה להתאבל עליו, אבל מות להתאבל עליו.

מקורות:

מעיקר הדין, אדם שהוא אפיקורס אין צורך לשבת עליו שבעה. ראה שולחן ערוך יו”ד סי’ שמ”ה סעיף ה’, אולם ניתן להתאבל עליה כמבואר ברמ”א בסי’ שע”ד סעיף ו’, וראה בספר בינה ודעת פרק י”ח סעיף ג’ ובהערות שם מקורות לכך שיכול לשבת גם מפני כבוד הבריות של הבן. ובספר אמת ליעקב להגר”י קמינצקי סי’ שמ”ה כתב שנוהגים להתאבל על תינוק שנשבה, וראה עוד בשו”ת שבט הלוי חלק ג’ סי’ קס”ו.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. כבוד הרב,

    ומה אם אותו יהודי לא כפר בתורת ישראל, והמשיך בלבו להאמין בתורה ואף לקיים חלק מהמצוות, אלא שיצרו לא הניח לו להפרד מהקליפה הרעה שדבקה בו בגלל הקירבה לאותה גויה, האם חז"ל ראו באדם כזה כופר?
    נניח מצב כזה – יהודי מסורתי הכיר בחורה בחו"ל, והיא סיפרה לו שהיא בתהליכי גיור. שניהם התאהבו בתקופה 'עד הגיור' כביכול, ובסוף היא נשברה ואמרה שקשה לה והיא לא רוצה להתגייר, אבל מה לעשות ששניהם כבר לא יכולים להפרד, ואותו יהודי באמת ובתמים מאמין בתורה, אלא שיודע בלבו שעושה עוון חמור ומוכן לקבל את העונש? או שאולי אותו יהודי לא היה מודע מספיק לחומרת העוון הזה, כמו שכבר יצא לי להכיר כאלה?

    מה דעת הרב?

  2. קשה להכריע. באופן כללי מדובר במשהו כל כך רחוק, שכמעט כל יהודי יודע שחובה להמנע ממנו. אבל אולי כשיודעים שהסיטואציה היתה שונה יש להחמיר…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל