לתרומות לחץ כאן

לימוד מוסר לגויים / גוי ששבת

שלום כבוד הרב יש לי שאלה
שמעתי שאומרים שאסור ללמד גויים תורה,לעומת זאת שמעתי במספר שיעורים של הרב יוסף מזרחי שהוא מספר על עצמו שיש גויים ששמעו שיעורים שלו במסילת ישרים והשתפרו והוא אמר שמוסר מותר לגויים לשמוע,אני אשמח לדעת מה מותר לגויים ללמוד או לשמוע מתוך התורה ומה אסור,ולמה אסור לגויים ללמוד תורה,והאם הנוצרים כיום שקוראים מתוך התנך עושים עבירה,ואיך הם אמורים לדעת אם הם עושים עבירה או שיש בעיה במה שהוא עושים ושהם מתחייבים מיתה.

שאלה שניה בנושא שמעתי שאסור לגוי לשמור שבת לכן גם גויים שהולכים לגיור מתבקשים לחלל שבת פעם אחת ואז כל שאר השבת שישמרו,אם עכשיו יש גוי שהוא כפרי ואין לו הרבה מה להדליק ביום שבת או לעשות ויוצא שבשוגג הוא שמר שבת האם הוא יקבל על כך עונש של חיוב במיתה?

שאלה שלישית יש תופעה ששמעתי שיש מסיונרים נוצריים שמפרסמים את הזבל שלהם בערים מסויימות,שיש ארגון או "גוף" מסויים שמשלם למסיונרים שינצרו יהודיים,השאלה שלי היא אם עכשיו יש גוי שהוא מדבר את הדברים האלה של הנצרות האם מותר לי לסתור אותו ולהביא ראיות מן החוקים שבתורה שמה שהוא אומר זה שטויות לדוגמא בשיעור של הרב יוסף מזרחי שמעתי שלפי הנצרות "ישו" המנהיג של הנוצרים הוצא להורג על ידי הסנהדרין היהודי בחג הפסח,או בליל הסדר,דבר שנוגד את חוקי היהדות מפני שהסנהדרין לא היה מוציא להורג או עובד בחג הפסח,אם יש מצב שאני יכול להוכיח גוי,או שיש גוי שמנסה למשוך יהודי לשטויות האלה האם מותר להגיד חוקים ומצוות מהתנ"ך להתנגד לשטויות שלהם כי לכאורה אסור לגוי ללמוד יהדות

תשובה:

שלום רב,

א. באופן עקרוני אסור ללמד גוי תורה. ראה כאן בהרחבה לגבי איסור זה. אכן בכף החיים (סי' שלד סעי' סג) הביא שיש אומרים שמותר ללמד גויים ז' מצוות ודברי מוסר.

ב. הגויים אינם עוברים על עבירות משום שהם אינם מחוייבים אלא בשבע מצוות בני נח. לכן גן כאמור, מותר ללמד אותם מצוות אלו.

ג. אין סיכוי שגוי ישמור שבת "בשוגג". להיפך, כתוב על יהודי שאינו יודע הלכות שבת שכמעט ברור שהוא יעבור על איסורי שבת בשוגג… הלכות שבת הם רבים ומגוונים, ואין סיכוי שמישהו שאינו יודע אותם לא יכשל בהם בשוגג. נקודה נוספת יש לדעת, שגם גוי שמקרה מואשפז בבת חולים ואינו עושה דבר גם לא נחשב שהוא "שבת שבת" משום שהוא ממש לא התכוון לכך ולא רצה בכך. המתגיירים ברמה הזו, כבר שומרים שבת כדי לשמור שבת ולכן מקפידים שיחללו אפילו פעם אחת.

ד. אתה יכול לעשות את זה. אבל חשוב לדעת שתדע היטב את הכל ולא תכשל חלילה. – ולפעמים פשוט עדיף שלא להתעסק איתם, והשאיר את העבודה לאנשים העוסקים בכך.

 

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל