לתרומות לחץ כאן

המוכר שהסכים לבטל את העסקה ולהחזיר את הכסף ולאחר מכן תבע דמי ביטול העסקה

שאלה:

קניתי מקרר ושילמתי בכרטיס אשראי. למחרת ביטלתי את הקניה בהסכמת החברה, ואף הודיעו לי שיזכו אותי בתשלום מלא. לאחר ג' ימים קיבלתי טלפון שהמקרר בדרך לבית. מיד הודעתי לחברה על כך. החברה עדכנה את הטעות, אך עתה דורשים בעלי החברה 5% על הביטול העיסקה, כחוק הגנת הצרכן שביטול עיסקה מחייב את הלקוח ב 5% האם אני חייבת?

תשובה:

כיון שבשעת הביטול סוכם שיזכה אותו בכל המחיר, נחשב למחילה ושוב אינו יכול לתבוע את המגיע לו ע"פ החוק.

מקורות:

נקדים ש5% אינו נכון, כיון שחוק הגנת הצרכן מחייב 5% או 100 ₪ הנמוך משניהם. ולכן במקרר חייב לשלם רק מאה ₪. ועל עצם הדין אם נחשב למחילה, בשו"ע סימן יב סעיף ח' פסק שמחילה אינה צריכה קניין. ובקצות ס"ק א הביא בשם המהרש"ל שאם חשב בליבו למחול חלה המחילה, ואינו יכול לחזור ולתבוע חובו. והקצות חולק שלא מצינו שמחשבה תועיל למחילה ולכל דבר אחר. מסתבר שכיון שבשעת הביטול סוכם שיחזירו את מלוא התשלום, ולא דרשו 100 ₪ נחשב למחילה בפה, ואף הקצות יודה שנחשב מחילה, וכיון שא"צ קניין חלה המחילה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל