שלום וברכה
לעניין כתיבת מזוזה ידוע שהל"מ שיהיו כתובות עם שרטוט לכל שורות המזוזה….מה הדין במזוזה שיש בה מצד אחד את דין השרטוט אבל מצד שניהסופר לא כתב את האותיות עליהם(כפי שעושים היום) אלא בין שרטוט לשרטוט?
תשובה:
שלום רב.
ראשי האותיות צריכים להיות על השירטוט ממש. באופן שהאותיות מרוחקות מהשירטוט המזוזה פסולה.
מקורות:
ראה שו"ת מהר"ם שיק יו"ד סי' רנט ושו"ת התעוררות תשובה ח"א סי' ט.
לכבוד הרה"ג שליט"א
מן הסתם שהרב מכיר, אך ראיתי שבספר משנת הסופר סימן ג' סעיף ה'- בביאור הסופר ד"ה בלא- שהביא דיון ארוך בעניין, ומסיק (כך הבנתי, אך יכול להיות שלא הבנתי נכון)- שיש מכשירים. ועוד שיש אפשרות לתקן זאת אם ישרטטו מחדש על הכתב החדש, באופן שיהיה קרוב כדבעי.
חשבתי שאולי הרב התכוון לומר, כי בימינו אף אחד לא ייטרח כ"כ להכשיר מזוזה כזו, מפני שב"ה המזוזות לא כ"כ יקרות, איני יודע.
בכל מקרה יישר כח גדול על הכל
אין להקל כנגד דעת האחרונים הנ"ל.
רק לצורך הבירור, האם הרב הנ"ל אינו פוסק מובהק (מבחינת מורי ההוראה)? תודה
לא הבנתי כלפי מי דבריך אמורים, אם כלפי בעל משנת הסופר הרי שהוא אחד ממורי ההוראה היותר מובהקים בארץ הקודש, אבל השקפתי שאין להקל במקום כזה.
אך דעתו של בעל המשנת סופר לא נדחית מההלכה, אם דבר מעין זה יארע בספר תורה כשאין עוד אחד, ובמקרי דחק? האם הבנתי נכון? תודה
למעשה הוא גם שם לא מכריע לקולא אלא אומר לשרטט מחדש.
השאר תגובה