לתרומות לחץ כאן

השתתפות בשבת אירוח בשנת אבל

בס"ד
שלום לכם!
אני בשנת אבל על אבא ז"ל(נפטר לפני חודש). אני מכהן כחבר מליאה במועצה אזורית. המועצה מכנסת את כל חברי המליאה ונשותיהם לסוף שבוע (חמישי עד מוצאי שבת) כדי לאשר את תקציב המועצה. במסגרת סופשבוע, מאשרים את התקציב וכן ישנם ישנם סיורים בכל מיני אתרים, ולאחר מכן בשבת מתכנסים בבית המלון לשבות את השבת בצוותא. שאלתי האם אני שנמצא באבל על מות אבי יכול להשתתף באירוע הזה? תודה רבה!

תשובה:

שלום רב.

אם אכן כבר כלו ימי השלושים, יש לחלק לענין זה בין סעודות השבת עצמן לסעודות שמסביב לה. בסעודות בימי החול אסור לאבל להשתתף, אולם לענין סעודות בשבת יש רבים שמקילים. על טיולים אין איסור, אף שיש שכתבו שראוי להמנע מכך אולם יש שהחמירו בכך בטיולים משותפים שנעשים תמיד מתוך שמחה ואוירה מחויכת. לכן, אם אתה יכול להשתתף באותו סוף שבוע באופן חלקי על פי התנאים האמורים, זה אפשרי, ואם לאו, עדיף להמנע לגמרי.

מקורות:

על האיסור להשתתף בכל סעודה של ידידים בימי החול, ראה ט"ז סי' שפה ס"ק א. על ההיתר להשתתף בסעודות שבת משותפות, ראה חי' הגר"ז מרגליות אבלות אות כג בשם היעב"ץ, ובס' גשר החיים פרק כא [דין זה אינו אמור לגבי סעודה של שמחה כמו שבע ברכות]. על ההוראה להמנע לכתחילה מטיולים בימי האבל אף שאין בכך איסור ממש, ראה ס'  יוסף אומץ עמ' 330. על המחמירים בסיורים משותפים ראה גשר החיים פרק כא סעי' ו – ז, על פי ערוך השולחן יו"ד סי' שפה סעי' לג.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל