לתרומות לחץ כאן

נערה שנבעלה לגוי אם מותרת לכהן

שלום רב,

אני סטודנט בן 29. בשנה האחרונה הכרתי בחורה ונפשינו נקשרו. בשוע שעבר הלכנו לייעוץ אצל רב בירושלים ואמרתי לו שברצוני להתחותן איתה. הוא אמר שצריך לבדוק אם היא כשרה לכהן. לצערי הרב התברר לי שבעברה שכבה עם גוי. רציתי לשאול ולהתייעץ לגבי איסור זה והאם יש לו היתר כלשהוא. יש לציין שאני בא מבית שומר מצוות ואני מקרב אותה מאד לעולם התורה. אני יודע שזה מאד חורה לה ומרחיק אותה עוד יותר מעולם קדוש זה. אשמח לתשובתכם.

תשובה:

שלום רב.

אני ממש מבין ומזדהה עם כאבכם. אבל כפי שאתה מבין את תרי"ג המצוות אי אפשר לשנות. בין אם הם דברים מובנים, ובין אם אינם מובנים. ואם אתה כהן והיא נפסלה לכהונה א"א להנשא נגד הלכה ברורה.

"אשה זונה וחללה לא יקחו, ואשה גרושה מאישה לא יקחו כי קדוש הוא לאלוקיו. וקדשתו, כי את לחם אלוקיך הוא מקריב קדוש יהיה לך" (ויקרא, כא, ז' ח'). וזונה האמורה בפסוק אין פירושו כפי שמקובל לחשוב. ראה בשו"ע אבה"ע (סי' ג' סעי' ח') "אי זו היא זונה, כל שאינה בת ישראל (גיורת), או בת ישראל שנבעלה לאדם שהיא אסורה לינשא לו איסור השוה לכל". זאת אומרת אשה שנבעלה לאדם שאסור לה להנשא לו הרי היא נפסלה לכהונה.

ולכן על פי מה שהזכרת בשאלה, בחורה זו למרות שהיא כשרה לחלוטין, ואין לה כל פגם ויכולה להנשא לכל מי שתחפוץ. אבל כהן מתוקף קדושתו ומעלתו כשם שאסור לו להטמא למת, אסור לו ג"כ להתחתן עם אשה זו.

משתתף בצערכם

הצטרף לדיון

9 תגובות

  1. אכן שויא אנפשיה חתיכא דאיסורא והיא יכולה לאסור את עצמה.
    שים לב, לא מדובר על אשה נשואה שכבר משועבדת לבעלה שאז אינה נאמנת בשאאחד"א. כאן מדובר שעדיין היא לא נשואה, ובודאי היא נאמנת מדין שאאחד"א. ויתכן שאפילו היא נאמנת מעיקר הדין.

  2. לכבוד הרב

    האם ברבנות בכלל צריכים לשאול את זה?
    כי 1: אותי לא שאלו וגם אני התחתנתי עם כהן
    2: ראיתי שגם מקרים אחרים שיכול להיות איסור לא שואלים

  3. אכן לא שואלים. ברוב המקרים לפחות בארץ אין כ"כ חשש. אבל נערה שאינה דתיה ובאה מחו"ל, לעניות דעתי השאלה זה ממש הכרחי ולא שייך להתיר לה להינשא לכהן ללא שתאמר שלא נבעלה לגוי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל