לתרומות לחץ כאן

קופסת אוכל בתיק שלא נוקה לפסח

שאלה:

שלום רב.
היום בבוקר השתמשתי בטעות בתיק שלא נוקה לפסח, בטעות, ושמתי בו את הקופסת אוכל שלי שהייתה בתוך שקית ניילון כזו של סופרמרקט בתוך התיק (שקית חדשה ונקייה).
השקית הייתה בחלק העליון של התיק ובחלק התחתון שלו היו בגדים ומגבת (סביר להניח שגם אם הו פירורים של חמץ, הם בחלק התחתון של התיק מתחת לביגוד ולמגבת). מלבד הדברים הללו היו עוד כמה דברים כמה מחשב , אבל לא היה משהו של חמץ ממש, פשוט לא ניקיתי את התיק לפני פסח (לא שהיה מלוכלך, פשוט לא ניקיתי).
כשחזרתי הבית הוצאתי את השקית מהתיק ואת הקופסה מהשקית, ושמתי את הקופסה מעל מאכלים שהיו מכוסים, אבל לא לגמרי מכוסים (היה קצת חריץ בצד התבנית שלא היה מכוסה), בנייר אלומיניום.
כשהוצאתי את הקופסה לא ראיתי שהיא התלכלכה או משהו (הרי היא הייתה בתוך השקית), אבל לא בחנתי אותה לעומק (הנחתי שהכל בסדר כי היא הייתה בתוך השקית).
אחרי זה אכלנו מהאוכל שהיה בתבנית וחיממנו אותו בסיר של פסח.

האם יש עם זה בעיה או משהו שצריך לדאוג לכשרות שלו? כלומר האם יש לדאוג שאע"פ שהקופסה הייתה מכוסה נדבק לה משהו שנפל אחר כך לתבנית?
לכאורה לא, הרי הקופסה הייתה בתוך שקית והתיק הוחזק בצורה רגילה ככה שגם אם היה שם פירורי חמץ או משהו בסגנון הם היו מרוכזים בחלק התחתון של התיק. פשוט רציתי לברר את זה. האם יש משהו שצריך לדאוג לגביו?
אשמח אם תוכלו בבקשה גם להסביר מדוע?

תשובה:

אין מה לדאוג, לא סביר שקרה משהו, עכשיו תנער את התיק ואל תשים בו אוכל במגע ישיר.

חג שמח.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל