שאלה:
שלום,
לגבי מה שכתוב ברמ"א בסימן תנא סעיף ו' שמחמירין להכשיר כלים כפי מיעוט תשמישן, האם הכוונה לשימוש שהוא מצוי אבל לא ידוע בבירור שהשתמש באופן הזה או אפילו כלי שאין לו שימוש כלל בחמץ רק מאחר שמשתמשים בו בחמין ולא נזהרו בו במהלך השנה שלא יהיה בסביבת חמץ? כגון לצורך העניין קנקנן תה שבוודאות השתמשו בו רק לתה אבל פעמים ששמים אותו כשהוא רותח על השיש או על הגז ואולי נגע בו חמץ. אם מדובר שהרמ"א התכוון גם לאופן הזה האחרון האם תספיק לו הגעלה(מדובר בכלי ראשון) אע"פ שלא ידוע אם נגע בו חמץ ישירות(באופן שיצריך ליבון)?
תשובה:
תספיק לו הגעלה. גם אם נגע בו חמץ מבחוץ חומו מחמת חום התה שבתוכו, כן הורה בעל האור לציון שבאופן זה אין צורך בליבון.