שאלה:
שלום רב,
הרמ"א (יו"ד סי׳ פח ס"ב) כתב: "ויהיו זהירים שלא לשתות מכלי אחד משום שהמאכל נדבק בכלי", וכתב הש"ך (ד"ה משום שהמאכל) שאפילו הם בשתי שלחנות ואפילו שני אכסנאים, אסור.
ושאלתי היא איך הש"ך נקט לשון "איסור", אחר שמדברי הרמ"א משמע שיש רק להזהר ["ויהיו זהירים"], וכן משמע מב"י (או"ח סימן קעג ד"ה וכתבו עוד) שכתב ד"איסורא ליכא אלא משום הרחקה עושה כך" ?
האם אפשר לומר שהאיסור שכתב הש"ך הוא לאו דוקא ?
תודה
תשובה:
למעשה כל האחרונים שם נקטו לשון זו של איסור באופן זה, והבינו שאין להקל בדין זה שכתב הרמ"א.