שאלה:
שלום כבוד הרב.
אנחנו ב"ה בחופש באירופה,
בבית של לא יהודים.
וכידוע, במצבים כאלה, צריך להיזהר שלא להיכשל בבעיות של כשרות (במטבח בפרט) ובכל העניינים שבתורה, שהגויים לא שומרים אותם הואיל והם לא חייבים לשמור.
אבל לא חשבתי לפני כן על הבעיות של שעטנז (במיטות למשל).
עד כמה אנחנו צריכים להיזהר על השעטנז, בפרט לגבי מזרונים, שמיכות, כיסאות, כורסאות, סדינים וכו'?
נכון שלכתחילה צריך לקרוא את מה שכתוב בתווית של הדברים האלה כדי לבדוק את הרכיבים שלהם, אבל מה לעשות אם לא ניתן לבדוק (כי למשל אין תוויות, או יש אחד שכבר ישן על מיטה שלא בדקנו אחרי הרכיבים של המצעים שלה)?
האם אפשר להגיד שהיום (בשנת תשפ"ג), הואיל ורוב מוצרי בד עשויים בכותנה או מבדים סינתטיים, הבעיה של איסור השעטנז רחוקה (פחות מ'מיעוט המצוי') גם כשנמצאים אצל הגויים, ולכן אין צורך לחשוש ולבדוק?
תודה מראש.
כל טוב.
תשובה:
לגבי ספות וכלי מיטה לא מצוי שעטנז, אפילו בשמיכות צמר בדרך כלל לא מצוי, אלא רק בכאלו העשויות מצמר משוחזר, ומכל מקום אם לא תשתמש בשמיכת צמר אין סיבה לחשש.
חופשה נעימה.
כבוד הרב.
מה הכוונה של "צמר משוחזר"?
האם הרב רצה לומר "צמר ממוחזר"?
תודה רבה.
כן.
השאר תגובה