לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

הסתרה גלויה

להצטרפות לאלפי המנויים ולקבל את העלון חינם, לשלוח הערות או תגובות, נא ליצור קשר עם הרב יהושע אלט בכתובת [email protected]. העלון מתפרסם בשש יבשות וביותר מארבעים מדינות ברחבי תבל.

כדי לרכוש אחד מהספרים (באנגלית) של המחבר (עותק או ספר אלקטרוני) ולקבל אותו במשלוח עד דלת ביתך, אנא שלח דוא"ל לכתובת [email protected]  או בקר בכתובת https://amzn.to/3eyh5xP.

המחבר מרשה ומעודד לכל מי שרוצה להעתיק ולהפיץ את העלון לזכות את הרבים.

ר' אלט זכה ללמוד תחת הרה"ג מרדכי פרידלענדער זצ"ל והוסמך לרבנות על ידי הרה"ג זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל. ר' אלט הוציא שלשה ספרים במגוון נושאים בעניעי יהדות ומחשבת ישראל. כתביו מופיעים באנגלית, אידיש, עברית, גרמנית וצרפתית.

הסתרה גלויה

השל"ה (וישב, מקץ, ויגש, ד"ה שלשה) מלמד שיום טוב קשור לפרשה שלפניו ואחריו. לפיכך אנו מוצאים רמיזות בין פורים לפרשת תצוה, כפי שמתגלה בדברים הבאים:

 

1) נאמר כי אחשוורוש וכן ושתי החזיקו בבגדי הכהן הגדול. פורים חופף לתצוה ופרשת תצוה דנה בבגדים אלו.

2) רמז לושתי נמצא ב"השני ואת השש ועשו" (שמות כח:ה-ו), צמר ארגמן, ואת הפשתן, הם יעשו. אותיות הסיום של מילים אלו משתלבות לאיית ושתי.

3) משה נקרא "האיש משה" (במדבר יב:ג). זה מניב סך של 661, זהים לסכום השם אסתר. אף על פי שאינו מוזכר בפרשה, הוא נרמז בגימטריה זו שכן תצוה חופפת לפורים.

כיון שמשה אמר "ואם אין מחני נא מספרך אשר כתבת" (שמות לב:לב), אם לא תסלח להם מחק אותי מספרך שכתבת, ששם משה אינו מוזכר בפרשת תצוה. בספירת מספר הפרשיות מפרשת בראשית, נבחין שפרשת תצוה היא הפרשה ה-20. רמז נמצא במילה ספרך שכן היא שילוב של ספר כ', פרשה כ', שכן זו הפרשה שנמחקה ממנה משה. בנוסף, ל"אשר" יש גימטריה של 501, זהה למילה תצוה.

אף על פי שמשה אינו מוזכר בפרשה, הוא נרמז בביטוי "חתם קדש לי-ה-ו-ה" (שמות כז:לו), כמו טבעת חותם "קדוש לה'". האותיות האחרונות של המילים הללו מאייתות את משה. רמז נוסף נמצא במספר הפסוקים בפרשה, 101. אם מחשבים את האותיות הנסתרות של השם משה (ממ, שין, הא), מגיעים לסך של 101. יתרה מכך, האותיות הנסתרות בשמו של משה מאייתות המילה "מאין", כמו שמשה אמר "ואם אין". בנוסף לכך, אין זה פלא שיום ההולדת והיארצייט של משה, ז' באדר, יוצאים בתקופה זו של השנה.

 

כשם ששמו של משה אינו מוזכר בפרשה, שמו של ה' אינו מוזכר במגילה אסתר. זה מדגים את המשותף בין ה' למשה, שכן משה היה הקרוב ביותר לה'. ואכן, הוא עלה לשמים לקבל את התורה. משה הוא שדיבר אל ה' פנים אל פנים בנוסף למראה גבו של ה' (שמות לג:יא,כג). לכן אין זה מקרי שכאשר אנו מסדרים מחדש את האותיות של השם משה נקבל את השם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *