לתרומות לחץ כאן

מילוי צורך

להצטרפות לאלפי המנויים ולקבל את העלון חינם, לשלוח הערות או תגובות, נא ליצור קשר עם הרב יהושע אלט בכתובת [email protected]. העלון מתפרסם בשש יבשות וביותר מארבעים מדינות ברחבי תבל.

כדי לרכוש אחד מהספרים (באנגלית) של המחבר (עותק או ספר אלקטרוני) ולקבל אותו במשלוח עד דלת ביתך, אנא שלח דוא"ל לכתובת [email protected]  או בקר בכתובת https://amzn.to/3eyh5xP.

המחבר מרשה ומעודד לכל מי שרוצה להעתיק ולהפיץ את העלון לזכות את הרבים.

ר' אלט זכה ללמוד תחת הרה"ג מרדכי פרידלענדער זצ"ל והוסמך לרבנות על ידי הרה"ג זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל. ר' אלט הוציא שלשה ספרים במגוון נושאים בעניעי יהדות ומחשבת ישראל. כתביו מופיעים באנגלית, אידיש, עברית, גרמנית וצרפתית.

מילוי צורך

כתוב "נער הייתי גם זקנתי ולא ראיתי צדיק נעזב וזרעו מבקש לחם" (תהלים לז:כה), הייתי נער וגם זקן ולא ראיתי צדיק עזוב וגם את ילדיו מתחננים ללחם. ממבט על העולם נראה שזה לא תמיד כך. איך נבין את הפסוק הזה?

 

יש אנשים שרואים בעיות וממשיכים בחייהם בעוד שיש אחרים שפועלים לפי זה. הם רואים פער שצריך להשלים. הם פותחים בתי ספר, גמ"ח, תוכניות וארגונים. כך נוכל להבין את הפסוק: הייתי צעיר וגם זקן ומעולם לא רק הסתכלתי ועמדתי מנגד כשצדיק רעב ולילדיו לא היה לחם לאכול. פעלתי לפיו ומילאתי את הצורך הדרוש.

 

המחשה של רעיון זה מוצג בפנינו כיצד התחיל ארגון הצלה? בשנת 1969, לאחר שחבר בולט בקהילה היהודית החסידית לקה בהתקף לב ומת בזמן שהמתין להגעת אמבולנס, החליט ר' הערשל ועבער כתגובה להקים שירות אמבולנס משלו בהתנדבות בשם הצלה. זה התחיל עם כמה מתנדבים בוויליאמסבורג, ברוקלין שנשאו מכלי חמצן וערכות עזרה ראשונה. היו להם אימון מינימלי אבל מקסימום מוטיבציה. כיום פועלים ארגוני הצלה בארגנטינה, אוסטרליה, אוסטריה, בלגיה, ברזיל, קנדה, צ'ילה, ישראל, מקסיקו, פנמה, רוסיה, דרום אפריקה, שוויץ, בריטניה ואוקראינה בנוסף לעשר מדינות שונות בארה"ב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *