לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

שינה מספקת

להצטרפות לאלפי המנויים ולקבל את העלון חינם, לשלוח הערות או תגובות, נא ליצור קשר עם הרב יהושע אלט בכתובת [email protected]. העלון מתפרסם בשש יבשות וביותר מארבעים מדינות ברחבי תבל.

כדי לרכוש אחד מהספרים (באנגלית) של המחבר (עותק או ספר אלקטרוני) ולקבל אותו במשלוח עד דלת ביתך, אנא שלח דוא"ל לכתובת [email protected]  או בקר בכתובת https://amzn.to/3eyh5xP.

המחבר מרשה ומעודד לכל מי שרוצה להעתיק ולהפיץ את העלון לזכות את הרבים.

ר' אלט זכה ללמוד תחת הרה"ג מרדכי פרידלענדער זצ"ל והוסמך לרבנות על ידי הרה"ג זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל. ר' אלט הוציא שלשה ספרים במגוון נושאים בעניעי יהדות ומחשבת ישראל. כתביו מופיעים באנגלית, אידיש, עברית, גרמנית וצרפתית.

שינה מספקת

מספרים שהחוזה מלובלין היה מורה לתלמידיו שלא לישון מעט מדי. וכן היה ר' יצחק אייזיק מקאמרנא אומר, שעדיף להוסיף שעת שינה ושאר היום להיות בן אדם עירני מאשר להגביל את שנתך בשעה ובשאר היום תהיה חיה רעה.

 

מה עשה החפץ חיים כדי שתלמידיו ישנו כמות מספקת? הוא עצמו, מדי פעם, היה סוגר את כל האורות בישיבתו בשעת לילה מאוחרת כדי לוודא שתלמידיו ישנו מספיק (תנועת המוסר ג:קעב).

 

הגמרא (מגילה לב.) אומרת שמי שמגלגל את ספר התורה (הגולל ספר תורה) יחדיו כדי לסגור אותו (המכונה גלילה) מקבל שכר השווה לשכר של כל שאר המשתתפים. פעם התבקש ר' יעקב מפשבורסק להסביר את האמירה החידתית הזו. בגלל שמישהו גלגל את ספר התורה הוא מקבל כל כך הרבה יותר שכר? יכול להיות אדם שרוצה להמשיך ללמוד עד השעות הקטנות. עם זאת, אם הוא יעשה זאת, איך יראה היום הבא שלו? הגולל ספר תורה אומר שאדם חכם מספיק כדי לסגור את הספר כשמגיע הזמן לישון. זאת על מנת שלמחרת יתעורר במרץ, בשכל צלול וישרת את ה' ברעננות ותשוקה. לאדם כזה ראוי שיקבל שכר כזה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *