לתרומות לחץ כאן

מדויק ותמציתי

להצטרפות לאלפי המנויים ולקבל את העלון חנם, לשלוח הערות או תגובות, נא ליצור קשר עם הרב יהושע אלט בכתובת [email protected]. העלון מתפרסם בשש יבשות וביותר מארבעים מדינות ברחבי תבל.

כדי לרכוש אחד מהספרים (באנגלית) של המחבר (עותק או ספר אלקטרוני) ולקבל אותו במשלוח עד דלת ביתך, אנא שלח דוא"ל לכתובת [email protected]  או בקר בכתובת https://amzn.to/3eyh5xP.

המחבר מרשה ומעודד לכל מי שרוצה להעתיק ולהפיץ את העלון לזכות את הרבים.

ר' אלט זכה ללמוד תחת הרה"ג מרדכי פרידלענדער זצ"ל והוסמך לרבנות על ידי הרה"ג זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל. ר' אלט הוציא שלשה ספרים במגוון נושאים בעניעי יהדות ומחשבת ישראל. כתביו מופיעים באנגלית, אידיש, עברית, גרמנית וצרפתית.

מדויק ותמציתי

 

המספר 1 ייחודי בכך שהוא המספר הראשון של המספרים השלמים. כישות יחידה, זהו המספר היחיד שאינו ברבים. אין בו מספר אלמנטים שניתן לספור או למדוד. הסיבה לכך היא ש-1 אינו מורכב משום דבר מלבד עצמו. ניתן לפרק אותו כשבר אך לעולם לא כפונקציה של מספרים אחרים (מהר"ל בספרו דרך חיים ה:יז).

המספר 1 משמש לתיאור האחדות של ה', שהיא האחדות של אחדות בלתי ניתנת לחלוקה שאינה נתונה לריבוי או לחלוקה. אין שום דבר אחר שהוא באמת אחד. בהרחבה האחדות הזו פירושה גם שבאמת שום דבר לא קיים מחוץ לו.

האחדות של ה' משתקפת בתכונות המתמטיות הייחודיות של המספר 1. בין אם אתה מכפיל או מחלק 1 בעצמו, התשובה נשארת 1. כלומר, 1×1 = 1 ו-1÷1 = 1. אי-חלוקה לא יכולה להיות תכונה של כל דבר שיש לו גוף או צורה. ניתן לחלק כל ישות פיזית לחלקים שונים אבל זה לא חל על ה'.

 

המספר 2 הוא המבוא לעולמם של רבים. צורת הרבים מתחילה ב-2. בכל פעם שהתורה מדברת ברבים מבלי לציין מספר, מובן הכוונה למספר הרבים הנמוך ביותר האפשרי, כלומר 2 (נדה לח: עם רש"י ד"ה מיעוט). אדם לא יכול להתחיל לספור עם פחות מ-2 עצמים.

2 הוא המספר הראשון שמייצג רבים נרמז למילה בלשון הקודש שלו שנים. 2 הוא היחיד מבין המספרים החד-ספרתיים הנושא את הסיומת "ים", המציינת מספרים גדולים יותר, כגון יחידות מרובות של 10 כגון עשרים, 20 ושלשים, 30.

Author of Three Books

 
Listen to the short Fascinating Insights Podcast at https://jewishpodcasts.fm/fascinating-insights

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *