לתרומות לחץ כאן

תנור בשרי וחלבי – הכשרת התנור והתבניות

שאלה:

שלום.
רק לאחרונה הכשרנו את התנור כך שיהיה לצורך אפיית בשרי ופרווה בלבד. ולאחר זמן תהינו, מה הדין של כל הכלים בהם השתמשנו בזמן שבו היינו משתמשים בתנור גם לחלבי וגם לבשרי (בנפרד) ללא הכשרה בין לבין, האם הכלים כיום לא כשרים או שהבעייתיות היא רק לכשרות האוכל המתבשל באותו תנור? ובנוסף האם צריך להכשיר את התנור שוב בגלל אותם כלים?

תשובה:

שלום וברכה

כאשר אתה משתמש באותה תבנית בתוך 24 שעות גם לחלבי וגם לבשרי, אין לה הכשרה, כי צריך ליבון חמור וזה לא ניתן לעשות בלי לפגום בה לגמרי. אבל אם זה לא היה באותה תבנית, או לא באופן שהתבנית בת יומה, די בליבון קל, תנקו היטב את התנור ואת התבניות, ואחרי 24 שעות שהיו ללא שימוש תכניסו אותן ריקות לתנור ותפעילו 40 דות על חומו המירבי וזה יחשב להן ליבון קל והן כשרות, לאחר מכן יש לסמן היטב מה חלבי ומה בשרי.

בהצלחה

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. תודה רבה.
    לא דיברתי על התבנית של התנור אלא על כלים אחרים שהשתמשנו בהם רק לבשר או רק לחלב, והשאלה שלי היא האם אותם כלים כשרים?
    לדוגמא: אפיתי פשטידה חלבית בכלי חלבי ולאחר כמה זמן אפיתי עוף בכלי בשרי, האוכל לא כשר, אבל השאלה היא מה עם הכלים עצמם? כנל גם למיקרוגל שחומם בו גם בשר וגם חלב בנפרד, מה הדין של הכלים?

  2. בדיעבד יש להקל, כיון שאולי לא היה ממשות רק בליעות שמן הסתם לא היו בני יומם, כי סתם כלי אינם בני יומם, בצירוף זה שלא חד משמעי שבתנורים שלנו יש זיעה, ואפשר שזה רק ריחא בעלמא.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל