לתרומות לחץ כאן

פרסומות לתרומה ביוטיוב

שאלה:

שלום כבוד הרב, אני עושה עם חברותי עבודה באזרחות על פרסומות לתרומה ביוטיוב, ובחלק של העבודה אנחנו צריכות מקור תורני על הנושא, אבל לא מצאנו שום מקור תורני שעוסק בנושא הזה, אז נשמח אם תוכל לומר לנו מהי דעת התורה בנושא הזה.
הכוונה היא לפרסומות שבהם רואים ילדים חולים במחלות קשות מתחננים שיתרמו להם כסף כדי להציל את חייהם, ברור לנו שהמטרה חשובה ביותר וצריך לתת צדקה ולעזור לאנשים האלה כי הם באמת צריכים עזרה (למרות שבהרבה מאוד מקרים, לפחות חצי מהכסף שנתרם הולך לעמותה ולא למשפחה ,אבל זה לא הנושא שלנו) אבל הבעיה היא שילדים שרואים איזשהו סרטון ביוטיוב , ופתאום מופיעה להם פרסומת כזאת שהיא באמת קשה לצפייה אפילו למבוגרים, אז השאלה שלנו היא מה דעת התורה בעניין, האם הפרסומות הללו הן טובות וחשובות או שעדיף שלא יהיו ואנשים יתרמו בדרכים אחרות? נשמח לתשובה מהירה כי אנחנו צריכות להגיש את העבודה בקרוב..
תודה רבה מראש!

תשובה:

שלום וברכה

ראשית אני רוצה להסתייג מהאמירה שלך שכביכול כאשר תורמים לעמותה חצי מהכסף לא הולך למקרה עצמו. חובה גמורה לומר שבכל העמותות המוסמכות אם זה עזר מציון, קופת העיר וכדומה, זה פשוט לא נכון, התרומה כשהיא מופנית למקרה מסויים היא הולכת 100% למקרה, בדוק וידוע לי בבירור. אלא שנכון הדבר שהוצאות שהוציאו על עצם המקרה גם ימומנו מהתרומות. למשל אם הדפיסו פלייארים של המקרה הספציפי הזה, או פירסמו בתשלום באינטרנט או במודעות רחוב, כל מה שיצא ישירות על המקרה בלבד, ישולם מתרומות המקרה, מדובר בסכום זניח יחסית.

עוד הסתייגות, מה ילדים עושים מול יוטיוב?! וכי דוקא זה מה שיקלקל ויטמא את נפשם? תמונת ילד סובל? ומה עם כל החוסר צניעות, האלימות, הליצנות הזולה והרדודה ועוד שהם רואים שם? זה יהיה בסדר לנשמה שלהם? לא נראה שכאן דוקא הבעיה.

לעצם השאלה יש כאן נושא מאוד לא פשוט, מורכב מאוד, משום שמצד אחד אין מטרה לצער ולזעזע אנשים, מצד שני, בלי זה אין תרומות, ואם אין תרומות יש סבל גדול… לכן, לגיטימי לפי דעתי לפרסם, אבל כמובן בגבול הטעם הטוב, מותר להראות את המצוקה, לא נורא אם ילד נחשף למצוקה, אדרבה חשוב להכיר במידה מבוקרת, אבל הכל צריך להעשות עם טעם וכמובן בתיאום מלא עם המשפחה וגורמי חינוך, כדי לא להזיק בראש ובראשונה למשפחה בעלת המקרה.

בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל