שאלה:
לגבי מצות תוספת שבת, ראיתי פעם בשש"כ (מהדורה הישנה) שהיות והיא לכמה דעות מה"ת, יש להעדיפה על פני תפלה במנין. כלומר, שאם מאחרים הציבור להתפלל מנחה, ולא יוכל לקבל שבת 2 דקות (וכיו"ב, שכידוע נחלקו הדעות כמה השיעור) קודם לשקיעה, עדיף שיתפלל ביחידות ויקבל ע"ע תו"ש. ע"כ. רציתי לדעת האם יש חולקים בזה.
תשובה:
שלום וברכה
בשמירת שבת כהלכתה פרק מו סעי' ה אכן פסק שאם הוא רואה שתפילת מנחה מסתיימת בשקיעה ממש [לא כתב על 2 דק' קודם], עדיף שיתפלל ביחידות, לא מצאתי חולק בענין זה, אבל כמובן יש להשתדל שזה לא יקרה, בכל מקרה זה מאוד לא ראוי להתפלל במקום שחזרת הש"ץ היא אחרי השקיעה…
ערב טוב.
ולגבי מי שחייב להתפלל בביהכנ"ס ששם אוחזים ר"ת, ומתחילים מנחה מאוחר, ואף שפורשים ממלאכה לפני ר"ת, אינם חוששים לקבל תו"ש לפני השקיעה דגאונים. וכאמור השואל אינו יכול מאיזה סיבה להתפלל במק"א, והשאלה היא האם יש עוד דעות החולקות על הגרש"ז. אולי יש דעות שניתן לקבל תו"ש ועדיין יוכל להתפלל מנחה?
ימצא מנין למנחה גדולה. לא הגיוני להתפלל כל שבוע ביחידות, גם לא הגיוני לבטל כל שבוע תוספת שבת של הגאונים…
השאר תגובה