לתרומות לחץ כאן

ספר אשכנזי בימי בין המצרים לספר ספרדים

שאלה:

שלום לרבנים רציתי לדעת בבירור רנד היורה דעה סע יבוא מובא שצריך לכבד אדם בעל מעשים אז האם שבא מפקד או רמטכל צריך לעמוד? 2 האםיש כלל מחלוקת בין רבי יהודה לרבי שמעון הלכה כמו מי?3 האם לאשכנזי מותר לספר ספרדי אחר ראש חודש אב שזה זמןן של אשכנזים אסור להיסתפר? 4 עם עברתי טסט האם אני יכול לברך שהחיינו שזה שמועה טובה או אבא שלי שכל כך שמח ששמע שאני עברתי טסט? תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

  1. אין צורך לכבד אדם כמו אלו שהזכרת בעמידה, המדובר הוא באנשים שמתמסרים לחסד שלא על מנת לקבל פרס, מתוך יראת שמים טהורה ואהבת הבריות, לא כאשר זו העבודה שלו, אף שהוא מבצע אותה בצורה יפה ומביא תועלת לעם ישראל.
  2. לא ידוע לי על כלל בזה.
  3. לאשכנזים אגב אסור להסתפר כבר מי"ז בתמוז. ומכל מקום מותר לספר אשכנזי לספר בן ספרד עד שבוע שחל בו תשעה באב, כיון שהוא עושה כן לפרנסתו, כך כתב בס' קרא עלי מועד עמ' טז בשם הגר"נ קרליץ. אלא שיש לו לכתוב על דלת החנות שבימים אלו הוא מקבל רק ספרדים.
  4. נהגו למעט מאוד בברכות אלו, ובודאי אין לברך במקרה שהזכרת.

נסיעה טובה!

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. בנוגע לשאלה ב יעויין נא בעירובין מו: ומז.
    בנוגע לשאלה ג' מש"כ דמותר רק מפני שזוהי פרנסתו צ"ע דא"כ איך גדולים מותרין לכבס ולספר לקטנים עד ששח"ב ומשמע אף שאי"ז פרנסתו

  2. המנהג שלא מספרים קטנים, מה שהמשנה ברורה תקנא פא מדבר על שבוע שחל בו, הוא משום שהס"ק אמור ביחס לשו"ע שכך דעתו גם לגבי גדולים. ומכל מקום ציינתי את שמצאתי בדברי הפוסקים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל