לתרומות לחץ כאן

ספרי קודש שכתב רשע לפני שהרשיע

ישנו "רב" שהתגלה כעורך "תיקונים" ובין "תיקוניו" הוא מנאף עם נשים נשואות כחלק מה"תיקון", ה' ירחם ויציל מהרשע הזה.
ככל הנראה זה משהו שהתחיל לו בשנים האחרונות. יש לי ספר של אותו אחד שכתב אותו מלפני הרבה שנים. אני לא מסוגל להחזיק את הספר בבית. השאלה מה צריך לעשות איתו, לגנוז? לשים בבית כנסת? לזרוק לפח?
לדעתי הספר נכתב לפני שהנ"ל התחיל עם העבירות האלה

תשובה:

שלום רב,

האמת היא שדעתי שונה מעט ממה שאני שומע סביבי. לעניות דעתי אדם שחטא משום שהיצר הרע גבר עליו, הוא נחשב לחוטא, ואפילו נפסל לעדות (באופנים מסויימים). אולם המצוות שהוא עושה ודאי נזקפים לזכותו. לימוד התורה שהוא לומד משקיע ומחדש בדברי תורה ודאי נזקפים לזכותו, ללא כל קשר לעבירות שהוא ביצע. וגם אין כל חשד שבפירושו על הגמרא או על התורה הוא יסלף משהו מחמת היותו בעל עבירה, שהרי היצר הרע תקף אותו רק בנקודה הזו. לכן אני לא רואה כל צורך להוציא את ספריו לגנוז וכד'. אבל ודאי שאתה יכול לעשות בהבנתך ולפעול לפי צו מצפונך. אלא שחס ושלום אסור לזרוק את זה לפח.

 

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. שלום ותודה על התגובה
    אני מבין את התשובה של הרב, אבל במקרה דנן לא מדובר באדם שחטא כי יצרו תקפו וזהו, אלא הוא מצדיק את חטאיו בטיעונים כאילו קבליים ומשתמש בתורה בסילוף כדי להורות היתר לחטאיו ולכן לענ"ד יש חשש גם שבספרים שלו יש סילופים

  2. כתוב בג"מ אם דומה הרב למלאך ה' צבקות יבקשו תורה מפיו ואם לאו אל יבקשו תורה מפיו לכאורה לפי זה אסור ללמוד מאדם שהוא חוטא אף אם זה לא בשיטה אלא מחמת שיצרו תוקפו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל