לתרומות לחץ כאן

שהיה וחזרה בשבת על ידי גוי

שלום לכבוד הרב
אחרי דרך מבוא השלום
אודה לכבוד הרב אם יאיר עיני בספיקי
באופן שאסור להשהות קדירה על גבי האש כגון שאינו מבושל כמאכל בן דרוסאי האם מותר לומר לכתחילה אלינו יהודי להשהות את הקדירה או אסור
מאד אודה לכבוד הרב אם יואיל לענות לי מילתא בסברא

תשובה:

שלום רב

אם אתה מדבר על שהיה בלאו הכי אין כל מקום לשאלה זו, כיון שבאיסור שהיה האיסור הוא לא על הפעולה היא נעשית בזמן המותר, אלא על עצם זה שאתה משאיר כך את הקדירה, כך שאין כל הבדל מי הניח אותה על האש. השאלה שלך מתאימה יותר לנושא של איסור חזרה בשבת, וגם שם אין היתר לעשות זאת על ידי גוי משום איסור אמירה לגוי, אלא שאם הגוי עשה זאת מעצמו והתבשיל היה כבר מבושל כל צרכו, אף שהוא מצטמק ויפה לו, אין לחוש, כיון שמזיד של גוי אינו חמור משוגג של יהודי, ובשכח והחזיר התירו בדיעבד לאכול מהתבשיל, ראה רמ"א סי' רנג סעי' א. אבל אם לא היה מבושל כל צרכו אסור, כיון שהוא נהנה מפעולתו של הגוי הנאה חשובה, עיי"ש.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל